Innowacyjny system dystrybucji spersonalizowanych reklam
Klient: GPW DAI
Branża: medialna i reklamowa
O Kliencie
GPW DAI to innowacyjna spółka z sektora Ad Tech Wideo Plus, która jest częścią Grupy Kapitałowej GPW (Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie). Firma powstała jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku reklamowego. Łączy doświadczenie giełdowe z nowoczesnymi technologiami.
GPW DAI tworzy zaawansowane platformy do zarządzania spersonalizowanymi reklamami telewizyjnymi i ich dystrybucji. Firma wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do profilowania widzów i osiąga skuteczność na poziomie 90%.
Wyzwania
Wyzwania rynku reklamy telewizyjnej w Polsce:
malejący czas antenowy dostępny na reklamy z powodu rosnącej popularności serwisów streamingowych
konieczność lepszego dopasowania reklam do konkretnych grup odbiorców
brak kontroli nad reklamami w popularnych platformach internetowych
konieczność stworzenia niezależnej polskiej platformy do zarządzania reklamami
Rozwiązanie
Grupa Orange dostarczyła kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje:
infrastrukturę sprzętową i programową (Orange + Integrated Solutions)
technologię CDN (Content Delivery Network) do dystrybucji reklam (Orange)
integrację z serwerami reklamowymi różnych dostawców (BlueSoft)
rozwiązanie do fizycznego umieszczania reklam w strumieniu wideo (Orange + MediaKind)
usługi profesjonalne, w tym rozwój i utrzymanie platformy (Orange)
unikalne algorytmy profilowania widzów oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym
Stworzenie pierwszej w Polsce niezależnej platformy aukcyjnej do sprzedaży i dystrybucji spersonalizowanych reklam telewizyjnych
Potencjał do znaczącego wzrostu przychodów nadawców i operatorów na całym rynku
Możliwość lepszego targetowania reklam – ich większa efektywność dla reklamodawców (skuteczność profilowania na poziomie 90%)
Kontrola nad treścią i kontekstem wyświetlanych reklam
Wsparcie dla polskiego rynku reklamowego i mediowego
Skalowalność rozwiązania, które umożliwia obsługę wielu nadawców telewizyjnych
Potencjał do monetyzacji przestrzeni reklamowej w nietypowych godzinach (np. o 3-4 nad ranem)
Możliwość geograficznego targetowania reklam
Dodatkowe źródło przychodów dla operatorów telewizyjnych dzięki udostępnianiu danych profilowych
„Partnerstwo z Grupą Orange Polska otworzyło przed nami zupełnie nowe możliwości budowania zasięgu dla reklamy personalizowanej. Dzięki ich kompleksowemu rozwiązaniu technologicznemu stworzyliśmy platformę, która nie tylko odpowiada na aktualne wyzwania rynku reklamowego, ale także wyznacza nowe standardy w branży. Szczególnie cenimy sobie elastyczność i skalowalność dostarczonego rozwiązania. Pozwala nam to szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku i systematycznie rozszerzać naszą ofertę. Co więcej, dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym możemy oferować naszym klientom niespotykany dotąd poziom precyzji w targetowaniu reklam, który nie był dotychczas dostępny w telewizji linearnej. Ta współpraca to dla nas więcej niż tylko relacja klient – dostawca. To prawdziwe partnerstwo technologiczne, które pozwala nam wspólnie kształtować przyszłość reklamy telewizyjnej w Polsce. Jestem przekonany, że to dopiero początek naszej wspólnej drogi ku innowacjom w świecie mediów i reklamy”.
Michał Wigurski,
wiceprezes GPW DAI
Usługi powiązane
Digital Business
Sprawdź kompleksowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.