Internet Rzeczy

Hrubieszów wdraża nowoczesny system pomiaru zużycia wody

  • Klient: miasto Hrubieszów
  • Branża: Wodno-kanalizacyjna
  • Wielkość firmy: Długość czynnej sieci wodociągowej wynosi 123,78 km, w tym: 3,50 km sieci magistralnej, 61,28 km sieci rozdzielczej, 59,00 km przyłączy.
  • Strona www: sitemap.pgkimhrubieszow.pl

O Kliencie

Hrubieszów to najdalej wysunięte na wschód miasto Polski. Położone jest nad rzeką Huczwą, która jest dopływem Bugu, w odległości 5 km od granicy z Ukrainą.W obrębie miasta znajdują się dwa poziomy wodonośne – czwartorzędowy i kredowy. Odbiorcy indywidualni korzystający ze studni kopanych pobierają wodę z warstwy czwartorzędowej. Zasadniczym poziomem wodonośnym dla mieszkańców miasta są utwory kredowe. Woda jest ujmowana za pomocą sześciu studni wierconych o zatwierdzonych zasobach.

Problemy

  • Niesymultaniczne odczyty stanu wody
  • Późne wykrywanie awarii systemu
  • Nadużycia i oszustwa generujące straty

Wyzwanie

  • Skrócenie czasu zbierania danych o zużyciu wody
  • Usprawnienie rozliczania odbiorców
  • Ograniczenie strat wody

Rozwiązanie

System Smart WaterDostarczono 1500 wodomierzy i nakładek wraz z usługą bezprzewodowej transmisji danych dotyczących zużycia wody. Urządzenia telemetryczne zainstalowane na wodomierzach przesyłają co trzy doby raport o stanie liczników, przy czym same odczyty są wykonywane sześć razy na dobę. Dane są przekazywane do systemu bilingowego, co umożliwia przygotowanie indywidualnych faktur dla mieszkańców.

RozwiazaniaRozwiazania

Usługi powiązane

  • Smart Water
    Inteligentny monitoring pomiaru zużycia mediów
    Dowiedz się więcej

Korzyści biznesowe

• Dokładne i natychmiastowe informacje na temat zużycia wody
• Usprawnienie rozliczenia odbiorców
• Ograniczenie nadużyć ze strony użytkowników
• Ograniczenie konieczności indywidualnego odczytywania stanu wodomierzy

IoT

Dzięki wdrożeniu systemu pomiaru zużycia wody uzyskaliśmy możliwość zbierania w tym samym czasie informacji, które są niezbędne do sprawnego i precyzyjnego rozliczenia odbiorców. Pozwala to również na wyeliminowanie niezamierzonych błędów odczytu popełnianych przez inkasentów. Jednocześnie w istotny sposób skrócił się czas i zmniejszył nakład pracy związany z odczytami wskazań wodomierzy

Małgorzata Bocheńska

prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Hrubieszowie

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pobierz PDF
Podziel się stroną

Zobacz więcej

  • Internet Rzeczy
    Jak zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów i usprawnić pracę personelu w Domu Seniora?
    Alfamedica
    Dowiedz się więcej
  • Internet Rzeczy
    Włocławek stawia na ekologiczny transport
    Włower
    Dowiedz się więcej
  • Sieć i Transmisja Danych
    Nowoczesna komunikacja w zakładzie oczyszczania miasta z tradycjami
    Urbis
    Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy
o Twoim biznesie

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, zaproponujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.