Komunikacja

Zintegrowana komunikacja w RK Niedziałek

  • Klient: RK Niedziałek
  • Branża: Motoryzacja
  • Wielkość firmy: 14 oddziałów, flota ponad 80 samochodów

O Kliencie

RK Niedziałek jest liderem na rynku Polski południowo-wschodniej w zakresie kompleksowego zaopatrzenia warsztatów samochodowych w części samochodowe, oleje i płyny eksploatacyjne, narzędzia i urządzenia oraz materiały potrzebne do wykonywania napraw. Obsługuje zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych.

Problemy

Firma RK Niedziałek posiadała infrastrukturę telefonii stacjonarnej świadczoną z wykorzystaniem różnych technologii, zaś niektóre lokalizacje posiadały własne centrale. Utrudniało to sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pracownikami.

Wyzwanie

Wdrożenie zintegrowanego rozwiązania pozwalającego na sprawną komunikację wewnątrz firmy, a także uproszczoną i niezawodną komunikację z jej klientami oraz na jej centralne zarządzanie.

Rozwiązanie

Po analizie potrzeb specjaliści firmy Orange zaproponowali rozwiązanie oparte o usługę Biznesowa Telefonia IP. W ramach wdrożenia uruchomione zostały dwie centrale – jedna zlokalizowana w siedzibie firmy, druga w Centrum Przetwarzania Danych w Łodzi w całkowitym zarządzaniu Orange, połączona łączami BVPN z oddziałami firmy.

RozwiazaniaRozwiazania

Proces implementacji

Wdrożone rozwiązanie obejmuje:
  • Dzierżawa Centrali PABX
  • Kolokacja centrali w łódzkim Centrum Przetwarzania Danych
  • Biznesowa Telefonia IP
  • łącza VPN oraz łącza bezprzewodowe (backup) – do 16 oddziałów
  • 96 telefonów IP

Korzyści biznesowe

Dzięki wdrożeniu Biznesowej Telefonii IP firma korzysta z niezawodnej, zintegrowanej komunikacji głosowej centrali z oddziałami. Zwiększona została liczba kanałów głosowych, oraz zintegrowana książka telefoniczna dla wszystkich oddziałów. Ponieważ wszystkie połączenia realizowane są poprzez internet możliwe jest korzystanie z aplikacji na komputerze – Softphone i Phone CTI. Dodatkowo Biznesowy VPN klasy multimedia umożliwia szybką transmisję danych, głosu oraz sygnału wideo na jednym łączu IP. Co niezwykle istotne, firma korzysta z bezpłatnych połączeń pomiędzy oddziałami oraz atrakcyjnych stawek za połączenia krajowe, komórkowe i międzynarodowe.

Biznesowa Telefonia IP umożliwia:

• centralne zarządzanie komunikacją we wszystkich oddziałach,
• raportowanie połączeń dla wszystkich kontaktów,
• priorytetyzację ruchu.

IoTIoT

Nowoczesne rozwijające się przedsiębiorstwo wymaga dobrego zaplecza technologicznego. Sprawna i niezakłócona komunikacja jest kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Połączenie danych z bazą telefoniczną to fundamentalny element porządkujący kontakty pomiędzy klientem a firmą i firmą a klientem. Pozwala na lepsze wykorzystanie potencjału pracowników, a analiza połączeń telefonicznych prowadzi do znacznego polepszenia indywidualnej obsługi klientów. Niewątpliwie taka pomoc przyczynia się do szybszego rozwoju organizacji. Liczymy, że firma Orange S.A. w przyszłości będzie wprowadzała coraz to nowsze rozwiązania, nowe technologie, które będą pomagały nam doskonalić pracę i budować przewagę konkurencyjną naszej firmy.

Krzysztof Niedziałek

Prezes RK Niedziałek