eSIM dla Firm

Przyszłość już teraz

Co to jest eSIM
i jak działa?

Mini Sim
1996

Micro Sim
2003

Nano Sim
2012

eSIM
(wirtualna karta SIM)

Karta eSIM (profil eSIM) to wirtualna karta SIM, pobierana przez internet na urządzenie z funkcją eSIM.

Po pobraniu karty eSIM możesz korzystać z naszych usług (rozmów, SMS/MMS, internetu mobilnego) tak samo, jakby w urządzeniu była zwykła karta SIM.

Mini Sim
1996

Micro Sim
2003

Nano Sim
2012

eSIM
(wirtualna karta SIM)

Kartę eSIM pobierasz skanując kod QR otrzymany od Orange. W tym celu musisz wejść w ustawienia systemowe urządzenia, np. w iPhone: Ustawienia > Sieć komórkowa > Dodaj plan sieci komórkowej.

Przy zmianie urządzenia eSIM na nowe, zainstalowaną w nim kartę eSIM należy wymienić na kolejną kartę eSIM, którą trzeba pobrać ją na nowe urządzenie.

Karta główna eSIM
i Ekstra karty eSIM

eSIM jako karta główna

Karta główna to podstawowa, przypisana do Twojego numeru telefonu karta SIM. Jeśli masz tylko kartę główną, Twój numer będzie działał tylko na jednym urządzeniu (smartfonie lub urządzeniu do internetu mobilnego).

Twój numer telefonu

Karta główna eSIM działa w jednym urządzeniu. Od ciebie zależy, na którym.

 

 

 

Ekstra karta eSIM

„Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z tym samym numerem telefonu, ofertą i pakietami usług, które masz na karcie głównej. Możesz mieć kilka „Ekstra kart eSIM” na różnych urządzeniach.

Twój numer telefonu

Wygodnie korzystaj z sieci zawsze i wszędzie w drodze, w podróży i na wakacjach.

Wykorzystaj Twój pakiet danych na kolejnym urządzeniu. Bez problemów z WiFi, bez ustawiania hotspota z telefonu.

Urządzenia z funkcją eSIM

Karty eSIM obsługują wyłącznie urządzenia
z funkcją eSIM.

Możesz skorzystać na iPhone Xs, Xs Max, Xr, 11, 11 Pro i 11 Pro Max oraz na Samsung Galaxy Fold z funkcji Dual SIM, czyli z dwóch numerów telefonu w jednym smartfonie. Do jednego z nich musisz mieć wirtualną kartę eSIM, a do drugiego zwykłą kartę SIM. Możesz także używać tylko kartę eSIM – będziesz mieć jeden numer w smartfonie.

Wybierz dostępne urządzenia

Do smartwatch-y polecamy usługę „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet”.

Do tabletów i laptopów polecamy usługę „Ekstra karta eSIM – tylko internet”.

Ile kosztuje
Ekstra karta eSIM?

Ile kosztuje karta eSIM?

Jeśli wybierasz eSIM jako kartę główną,
nie ponosisz dodatkowych opłat za jej używanie.

Jak aktywować
Ekstra kartę eSIM

Usługę możesz aktywować w dowolnym momencie, bezpłatnie w ramach Promocji

Apple Watch:

W aplikacji Watch na iPhone

Podczas łączenia Apple Watch z iPhone, wybierz opcję „Konfiguruj sieć komórkową”, albo później w aplikacji Watch wybierz: Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową

W przypadku Klientów Korporacyjnych poprzez kontakt z dedykowanym Opiekunem Klienta

Uwaga: nie aktywujesz usługi na Apple Watch logując się do Mój Orange w przeglądarce internetowej!

Pozostałe urządzenia:

W serwisie Mój Orange

na stronie www.orange.pl/mojorange w sekcji „Umowy i urządzenia”, przy karcie SIM wybierz polecenie Akcje>Ekstra karty eSIM, lub odszukaj usługę w sekcji „Pakiety i usługi”

W punkcie sprzedaży Orange

Kod QR do „Ekstra karty eSIM” zeskanujesz na miejscu lub otrzymasz w wiadomości e-mail

Telefonicznie pod numerem *600

Kod QR do „Ekstra karty eSIM” otrzymasz w wiadomości e-mail.

Porada: aby łatwo zeskanować kod QR, wyświetl go w Mój Orange lub w wiadomości e-mail na innym urządzeniu niż to, na które chcesz pobrać kartę eSIM.

Jak otrzymać kartę eSIM

Bezpłatna wymiana w promocji

Możesz bezpłatnie wymienić w dowolnym momencie posiadaną kartę główną, dzięki Promocji:

1) w serwisie Mój Orange na stronie www.orange.pl/mojorange

W sekcji „Umowy i urządzenia”, przy karcie SIM wybierz polecenie „Wymień kartę”;

2) w punkcie sprzedaży Orange

Kod QR do karty eSIM zeskanujesz na miejscu lub otrzymasz w wiadomości e-mail;

3) telefonicznie pod numerem *600

Kod QR do karty eSIM otrzymasz w wiadomości e-mail.

4) poprzez kontakt z dedykowanym doradcą Klienta

5) w aplikacji Flex

Porada: aby łatwo zeskanować kod QR, wyświetl go w Mój Orange lub w wiadomości e-mail na innym urządzeniu niż to, na które chcesz pobrać kartę eSIM.

Przy zawieraniu umowy

Przy zawieraniu umowy oraz przenoszeniu numeru do Orange zmień rodzaj karty na eSIM (nie dotyczy ofert Orange Love):

1) na stronie www.orange.pl

2) w punkcie sprzedaży Orange;

3) telefonicznie pod numerem *600.

4) w aplikacji Flex

Kod QR do karty eSIM otrzymasz wraz z umową na usługi telekomunikacyjne (nie dotyczy Flex).

Przenoszenie karty na nowe urządzenie

Jeśli masz już kartę eSIM i chcesz ją mieć w innym (nowym) urządzeniu, wymień ją bezpłatnie w ramach Promocji na nową kartę eSIM i pobierz na urządzenie.

Wymianę zrealizuj w standardowy sposób (opis możliwości po lewej stronie).

Kto może aktywować
usługę?

Usługę możesz aktywować w dowolnym momencie, bezpłatnie w ramach Promocji

W ofertach głosowych

W głównych planach taryfowych:
Plany Firmowe, Dla Firm, Orange Biz Krajowy, Orange Biz Europejski, Orange Biz Podstawowy, Orange Biz VIP, FIRMA.

Uwaga: Apple Watch wspiera usługę tylko w wariancie "Ekstra karta eSIM - rozmowy, SMSy, internet", dostępne jedynie w ofertach głosowych w powyższych planach taryfowych.

W ofertach na internet mobilny

W głównych planach taryfowych:
Internet LTE dla Firm Biurowy, Internet dla Firm, Internet Mobilny dla Firm, Internet LTE dla dużych Firm, Internet LTE dla Firm Podstawowy, Internet LTE dla Firm Zaawansowany, Internet LTE dla Firm Standardowy, Internet LTE dla Firm na Start, Internet LTE dla Firm.

Apple Watch nie wspiera usługi w wariancie "Ekstra karta eSIM - tylko internet", jedynym dostępnym w ww. ofertach na internet mobilny.

Limity
„Ekstra kart eSIM”

Ile mogę mieć „Ekstra kart eSIM”, oprócz karty głównej?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • W ofertach głosowych możesz mieć:
    • do 4 „Ekstra kart eSIM - rozmowy, smsy, internet”
    • do 4 „Ekstra kart eSIM – tylko internet”
    • Ponadto możesz mieć do 4 „Dodatkowych kart SIM” (podobna usługa, oferująca tylko internet, na zwykłych kartach SIM - karty dostępne do aktywacji wyłącznie w salonie)
    • łącznie możesz mieć do 4 + 4 = 8 „Ekstra kart eSIM” i 4 „Dodatkowe karty SIM” z tym samym numerem telefonu.
  • W ofertach na internet mobilny możesz mieć:
    • do 4 „Ekstra kart eSIM – tylko internet”
    • Ponadto możesz mieć do 4 „Dodatkowych kart SIM” (podobna usługa na zwykłych kartach SIM - karty dostępne do aktywacji wyłącznie w punkcie sprzedaży Orange)
    • łącznie możesz mieć do 4 (eSIM) + 4 (SIM) = 8 kart dodatkowych do karty głównej.

Czy „Ekstra karta eSIM” działa w roamingu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na obecnym etapie „Ekstra karty eSIM” nie działają za granicą.
  • Za granicą możesz połączyć zegarek ze smartfonem w trybie Bluetooth.

Czy występują jakieś inne ograniczenia i wykluczenia dla tej usługi?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet” wyklucza się z aktywnymi na numerze usługami Halo Granie i Orange Ekstra Numer, Ekstra Strefa Firmowa, Wirtualna Centralka Orange, Filtr Roamingowy.
  • Aby aktywować „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet” konieczne jest wyłączenie usług Halo Granie i Orange Ekstra Numer, a w przypadku pozostałych usług należy skontaktować się z Obsługą pod numerem *600 bądź z dedykowanym doradcą.

FAQ

  • eSIM to nowy, wirtualny format karty SIM.
  • Ma taki sam numer jak zwykła karta SIM.
  • Kartę eSIM można:
    • wymienić (na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM),
    • zmienić na niej numer telefonu na inny,
    • zablokować w przypadku zagubienia telefonu.

Czy w chwili pobierania karty eSIM urządzenie musi mieć dostęp do internetu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak

Czym różni się karta główna eSIM od Ekstra karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Karta główna (SIM lub eSIM) to podstawowa, aktywna karta dla danego numeru telefonu
  • „Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z takim samym numerem telefonu, który masz już na karcie głównej SIM lub eSIM.
  • Z „Ekstra kartami eSIM” Twój numer telefonu i przypisane do niego pakiety usług mogą działać na kilku różnych urządzeniach

Aktywacja, deaktywacja i zarządzanie kartą

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Nie mogę znaleźć w moim urządzeniu funkcji pobierania karty eSIM / skanowania kodu QR. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony;
  • Upewnij się, że posiadasz urządzenie w wariancie eSIM.

Czy urządzenie na którym instaluję eSIM musi być kupione w Orange?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Nie, nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek gwarantujemy działanie kart eSIM tylko na urządzeniach, które sprzedajemy.

Jak przenieść kartę eSIM na inne (nowe) urządzenie?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Z technicznego punktu widzenia, kart eSIM nie można kopiować i przenosić;
  • W praktyce „przeniesienie” karty eSIM na inne urządzenie zrealizujesz poprzez wymianę karty eSIM na nową kartę eSIM, którą pobierzesz na docelowe urządzenie. Możesz to zrobić w taki sam sposób, w jaki wymienia się karty SIM na eSIM: w serwisie Mój Orange na stronie www.orange.pl, w salonie lub pod numerem *100 (Klienci indywidualni) lub *600 (Klienci biznesowi), albo poprzez kontakt z Opiekunem (Klienci korporacyjni).

Co mam zrobić, jeśli przypadkowo usunę kartę eSIM z urządzenia?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

W takim przypadku wymień kartę eSIM na nową kartę eSIM w punkcie sprzedaży Orange i pobierz ją ponownie na urządzenie, z którego korzystasz. W tej sytuacji, tzn. przy braku starej karty eSIM, wymiana nie będzie możliwa na infolinii i w serwisie nowy Mój Orange na www.orange.pl. Usunięcie karty eSIM z urządzenia powoduje bezpowrotną dezaktywację usuniętej karty.

Urządzenie eSIM zostało mi skradzione, jak mogę zablokować kartę?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Blokadę kradzieżową można zgłosić w najbliższym punkcie sprzedaży Orange lub zadzwonić pod numer 510 100 100.

Co zrobić, gdy telefon z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu i chcę go oddać do naprawy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Zakładając, że nie masz zapasowego telefonu z funkcją eSIM, przed naprawą musisz wymienić kartę eSIM na zwykłą SIM;
  • Najlepiej zrób to w punkcie sprzedaży Orange – poproś o bezpłatną wymianę na kartę SIM z powodu uszkodzenia urządzenia z kartą eSIM;
  • Jeśli możesz nadal odbierać SMS-y na telefonie, możesz także wymienić kartę eSIM na zwykłą SIM w serwisie nowy Mój Orange na stronie www.orange.pl/mojorange (opłata zgodna z cennikiem).
  • Jeśli wybierasz kartę eSIM jako kartę główną, nie ponosisz dodatkowych opłat za jej używanie.
  • Niektóre operacje na kartach SIM (w tym eSIM) są płatne zgodnie z cennikiem, np. wymiany z eSIM na SIM, albo eSIM na eSIM od 6-tej wymiany w okresie rozliczeniowym (w ofertach na kartę – w miesiącu).
  • Jeżeli urządzenie z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu, możesz bezpłatnie wymienić kartę eSIM na SIM w punkcie sprzedaży Orange.

Jaka oferta/jaki plan taryfowy obowiązuje dla karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Korzystasz z tego samego planu, który wybrałeś, korzystając ze zwykłej karty SIM.
  • Twoja oferta i dostępne pakiety usług nie zależą od wybranego rodzaju karty głównej.

FAQ

Czy w chwili pobierania karty eSIM urządzenie musi mieć dostęp do internetu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Tak
  • W przypadku zegarków, kartę eSIM pobiera się za pośrednictwem telefonu, który musi być połączony z internetem.

Czy karta eSIM i profil eSIM to to samo?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak

Działanie usługi „Ekstra karta eSIM”

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Czym różni się karta główna eSIM od „Ekstra karty eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Karta główna (SIM lub eSIM) to podstawowa, aktywna karta dla danego numeru telefonu.
  • „Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z takim samym numerem telefonu, który masz już na karcie głównej SIM lub eSIM.
  • Z „Ekstra kartami eSIM” Twój numer telefonu i przypisane do niego pakiety usług mogą działać na kilku różnych urządzeniach.

Czy „Ekstra karta eSIM” działa w roamingu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na obecnym etapie, nie.
  • Za granicą zegarek działa w trybie Bluetooth (będzie musiał pozostawać w zasięgu połączenia Bluetooth, nie będzie działać samodzielnie).
  • Apple Watch Serii 3 i 4 nie wspiera roamingu od strony urządzenia (tzn. nawet gdyby Ekstra karta eSIM wspierała roaming, to nadal nie będzie go wspierał Apple Watch Serii 3 i 4).

Jak działają połączenia głosowe na „Ekstra kartach eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Urządzenia działają niezależnie od siebie. Możesz np. pójść biegać tylko z zegarkiem, a będziesz mógł odbierać i nawiązywać połączenia.
  • Jeśli więcej niż jedno urządzenie będzie włączone i zalogowane do sieci komórkowej, to gdy ktoś do Ciebie zadzwoni, urządzenia będą dzwonić równolegle. Gdy odbierzesz połączenie na jednym urządzeniu, pozostałe przestaną dzwonić.
  • Możliwe jest też prowadzenie równoległych rozmów z różnymi osobami.

Jak na Ekstra kartach eSIM działają SMSy i MMSy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Podczas aktywacji usługi „Ekstra kart eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, SMSy i MMSy przychodzące domyślnie są włączone, ale można je wyłączyć.
  • Nie ma synchronizacji SMS/MMS między kartą główną i „Ekstra kartami eSIM”. Jeśli „Ekstra karta eSIM” była wyłączona (nie zalogowana w sieci komórkowej, np. gdy urządzenie było wyłączone, albo zegarek był połączony ze smartfonem po Bluetooth), to po jej włączeniu (zalogowaniu do sieci komórkowej) przyjdą na nią wszystkie SMSy/MMSy wysłane na numer w ciągu ostatnich 24 godzin, nawet jeśli wcześniej przyszły na kartę główną i zostały przeczytane.
  • Zawsze będziesz mógł wysłać SMS/MMS wychodzący z urządzenia, które jest dla Ciebie najbardziej wygodne w danej chwili, przy czym co do zasady wysłane wiadomości SMS/MMS nie pojawią się na drugim urządzeniu (chyba że zadziała funkcja synchronizacji zapewniana przez producenta urządzenia).
  • Apple Watch wspiera odbieranie i wysyłanie wiadomości tylko przez usługę iMessage z włączoną usługą iCloud. Oznacza to, że na Apple Watch z usługami: Ekstra karta eSIM, iMessage i iCloud:
    • możesz odbierać i odpowiadać na SMS/MMS na zegarku, dopóki iPhone jest włączony i ma połączenie z internetem, nawet gdy jest z dala od zegarka,
    • gdy iPhone jest wyłączony lub nie ma połączenia z internetem, nie możesz odbierać i odpowiadać na SMS/MMS na zegarku,
    • zawsze możesz odbierać i odpowiadać na wiadomości iMessage na zegarku

Nie dostałem SMSa na Apple Watch. Nie mogę wysłać SMSa z Apple Watch. Nie działają mi SMSy na Apple Watch. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Upewnij się, że iPhone pozostaje włączony, w zasięgu sieci komórkowej Orange i ma dostęp do internetu, nawet jeśli jest daleko od zegarka.
  • Upewnij się, że masz aktywne na iPhone usługi iMessage i iCloud, oraz skonfigurowane także dla Apple Watch. Odnośnie tych usług poszukaj pomocy na stronie internetowej Apple.
  • Upewnij się, że masz aktywną na Apple Watch „Ekstra kartę eSIM”.
  • Sprawdź, czy możesz dzwonić i odbierać połączenia na zegarku, który jest z dala od iPhona. Jeśli nie, to przyczyną problemu może być: brak zasięgu, wyłączona łączność komórkowa na zegarku, brak „Ekstra karty eSIM” w zegarku.

Jak „Ekstra karta eSIM” działa na zegarkach?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na zegarku (Samsung, Huawei Watch 2) możesz ustawić jeden z 3 trybów działania:
    • Bluetooth
    • Sieć komórkowa / LTE
    • Automatyczny
  • Zalecamy ustawienie trybu „Automatyczny”, w którym zegarek pozostaje połączony przez Bluetooth, dopóki jest w niedużej odległości od smartfona, a po wyjściu z zasięgu Bluetooth automatycznie połączy się z siecią komórkową i zaczyna działać niezależnie od smartfona. Po powrocie do zasięgu bliżej smartfona, zegarek automatycznie przełączy się z powrotem w tryb Bluetooth. W trybie Automatycznym będziesz w kontakcie ze światem zawsze i wszędzie.

Rozwiązanie producenta mojego telefonu już dziś pozwala mi wykonywać połączenia i sms-ować na różnych urządzeniach. Co takiego daje mi więc „Ekstra karta eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Urządzenia producenta działają w  ten sposób tylko wtedy, gdy są  podłączonego do  tej samej sieci WiFi lub przez Bluetooth. Orange przenosi takie doświadczenia w  korzystaniu z  urządzeń mobilnych na  zasięg całej swojej sieci komórkowej, i bez ograniczeń jeśli chodzi o  producenta urządzenia.

Czy mogę umieścić w urządzeniu dodatkowym zwykłą kartę SIM z tym samym numerem telefonu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Tak, w ofercie Orange Flex.

Aktywacja, deaktywacja i zarządzanie kartą

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Gdzie i jak mogę aktywować usługę „Ekstra kartę eSIM” na Apple Watch?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Podczas łączenia Apple Watch z iPhonem, wybierz opcję „Konfiguruj sieć komórkową”, gdy się ona pojawi, albo
  • W aplikacji Watch na iPhone wybierz opcję Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową.
  • Nie aktywujesz usługi na Apple Watch logując się do Mój Orange w przeglądarce internetowej
  • W przypadku Klientów Korporacyjnych poprzez kontakt z dedykowanym Opiekunem Klienta

Czy aby mieć Ekstra kartę eSIM na Apple Watch, w moim iPhone też musi być karta eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Nie. W iPhone musi być karta główna, obojętnie jakiego rodzaju, SIM lub eSIM.

Czy występują jakieś inne ograniczenia i wykluczenia dla usługi?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Wariant usługi „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet” wyklucza się z aktywnymi na numerze usługami Halo Granie, Poczta głosowa w roamingu i Orange Ekstra Numer (i vice versa). Aby aktywować „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, konieczne jest wyłączenie tych usług. Dodatkowo, na numerach w ofertach dla firm, z „Ekstra kartą eSIM” wykluczają się usługi: Twoja Strefa Domowa, Twoja Strefa Firmowa, Ekstra Strefa Firmowa, Wirtualna Centralka Orange, Filtr Roamingowy, Limit info z Blokadą.
  • „Ekstra karty eSIM” mogą powodować niepoprawne rozpoznawanie numeru telefonu w niektórych usługach dodanych na urządzeniu dodatkowym (m.in. w aplikacji Mój Orange, Gdzie Jest Dziecko, Chroń Dzieci w Sieci, Nawigacja Orange, Cybertarcza, Zamów z Orange, Dolicz do rachunku w Orange, a także w usługach innych dostawców usług). Usługa nie wpływa na działanie tych usług na urządzeniu z kartą główną.
  • Usługa powoduje ograniczenia lub nieprawidłowe działanie usług: „Przekierowanie połączenia”, „Blokada Połączeń Anonimowych”, „Połączenie Oczekujące” oraz „Biznes Grupa” z restrykcjami dla połączeń przychodzących.

Czy muszę instalować jakąś aplikację, żeby korzystać z funkcjonalności eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Urządzenia dodatkowe takie jak zegarki mają dedykowane aplikacje od ich producenta do zarządzania urządzeniem, w tym do obsługi kart eSIM;
  • W smartfonach, tabletach lub laptopach funkcję eSIM można znaleźć w ustawieniach systemowych urządzenia;
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę eSIM, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony.

Jak dokładnie wygląda proces aktywacji karty eSIM za pomocą QR kodu, czy jest on skomplikowany?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Aktywacja usługi jest szybka i łatwa. Po włączeniu usługi, np. w serwisie Mój Orange, zostanie wyświetlony na ekranie kod QR, który musisz zeskanować za pomocą aplikacji od producenta urządzenia eSIM lub w ustawieniach systemowych Twojego urządzenia eSIM (poszukaj wskazówek w sekcji „Urządzenia” powyżej);
  • Dla bezpieczeństwa, otrzymasz SMSem hasło jednorazowe (Confirmation Code), które musisz wprowadzić na urządzeniu po zeskanowaniu kodu QR;
  • Następnie poczekaj na aktywację karty w systemach Orange – gdy po niedługim czasie stanie się aktywna, otrzymasz wiadomość SMS, że możesz już dzwonić, wysyłać wiadomości i korzystać z transmisji danych na swoim urządzeniu eSIM.

Nie mogę znaleźć w serwisie Mój Orange usług „Ekstra karta eSIM”. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Upewnij się, że jesteś zalogowany do nowego Mój Orange, do którego Twoim loginem jest adres email. Jeśli logujesz się do Mój Orange numerem telefonu, to masz konto w dotychczasowej wersji Mój Orange. W takim przypadku wejdź na www.orange.pl/twojekonto/rejestracja i zarejestruj się do nowego Mój Orange;
  • Upewnij się, że masz plan taryfowy zgodny z usługą. Jeśli nie jest lub nie wiesz jaki masz plan taryfowy, skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi) w sprawie zmiany planu;
  • Jeśli masz numer w  ofercie n  kartę lub w  nju mobile, przenieś go  do  jednego z  planów zgodnych z  usługą;
  • Sprawdź, czy na Twoim numerze nie ma aktywnych usług wymienionych poniżej. Jeśli są, to o ile to możliwe wyłącz każdą aktywną usługę przed aktywacją „Ekstra karty eSIM” (poczekaj aż otrzymasz potwierdzenie wyłączenia tych usług). Niektóre z tych usług są integralną częścią planu taryfowego, co oznacza, że ich wyłączenie wiąże się ze zmianą planu:
    • Klienci indywidualni: Orange Ekstra Numer, Poczta Głosowa w Roamingu, Twoja Strefa Domowa, Twoja Strefa Firmowa;
    • Klienci firmowi: Orange Ekstra Numer, Poczta Głosowa w Roamingu, Twoja Strefa Domowa, Twoja Strefa Firmowa, Ekstra Strefa Firmowa, Wirtualna Centralka Orange, Filtr Roamingowy, Limit info z Blokadą.
  • Upewnij się, że karta główna SIM (lub eSIM) nie ma założonej blokady antykradzieżowej lub nie została zablokowana w związku z nieuregulowanymi należnościami;
  • Sprawdź, czy masz w telefonie kartę główną SIM typu „USIM”, umożliwiającą działanie LTE. Jeśli na odwrocie karty nie ma wydrukowanego napisu „USIM” lub „NFC”, udaj się do najbliższego salonu Orange lub zadzwoń na numer *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi) w sprawie bezpłatnej wymiany karty na nową, wspierającą LTE.
  • Skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi).

Nie mogę znaleźć w moim urządzeniu funkcji pobierania karty eSIM / skanowania kodu QR. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony;
  • Upewnij się, że posiadasz urządzenie w wariancie eSIM/LTE. Np. wiele zegarków występuje w wariancie z łącznością komórkową, oraz bez tej funkcjonalności;
  • Upewnij się, że Twoje urządzenie wspiera standard eSIM z metodą pobierania karty przez skanowanie kodu QR. Niektóre urządzenia nie wspierają skanowania kodu QR (np. Apple Watch w wariancie eSIM wspiera inną metodę aktywacji).

Podczas łączenia Apple Watch z iPhonem nie pojawia się opcja „Konfiguruj sieć komórkową”, lub nie widzę w aplikacji Watch opcji Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Sprawdź, czy w iPhone jest Twoja karta główna SIM (lub eSIM)
  • Sprawdź, czy Twój Apple Watch jest w wariancie eSIM (Cellular). Warianty z eSIM mają element w kolorze czerwonym na Digital Crown (na okrągłym pokrętle z boku Apple Watch)
  • Sprawdź, czy masz najnowszą wersję systemu operacyjnego na iPhone (12.2 lub wyższą)
  • Sprawdź, czy masz najnowszą wersję systemu WatchOS na Apple Watch. Po połączeniu zegarka z iPhonem, wejdź w Mój zegarek > Ogólne > Uaktualnienia i jeśli jest dostępna aktualizacja, zainstaluj ją.
  • Sprawdź, czy masz w iPhone kartę SIM typu „USIM”, umożliwiającą działanie LTE. Jeśli na odwrocie karty nie ma wydrukowanego napisu „USIM” lub „NFC”, udaj się do najbliższego salonu Orange lub zadzwoń na numer *100 w sprawie wymiany karty na nową, wspierającą LTE.
  • Jeśli w trakcie łączenia Apple Watch pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij.
  • Wejdź na iPhone w Ustawienia > Ogólne > To urządzenie i jeśli pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij / Instaluj
  • Wyjmij kartę SIM z iPhone, włóż ją z powrotem i jeśli pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij / Instaluj
  • Upewnij się, że Twój zegarek został kupiony w regionie Europy. Apple Watch nie wspiera wszystkich pasm LTE występujących na świecie. Producent wprowadził regionalizację wsparcia dla LTE, co oznacza, że tylko na modelach kupionych w naszym regionie (Europa i Azja Południowo-Wschodnia) łączność komórkowa będzie prawidłowo działać.

W trakcie łączenia Apple Watch z iPhone na ekranie „Konfiguruj sieć komórkową” dostaję komunikat, że „nie można włączyć sieci komórkowej dla konta Orange”.
W aplikacji Watch opcja Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową jest nieaktywna.
W trakcie aktywacji usługi otrzymuję komunikat, że posiadam niezgodny plan taryfowy. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Sprawdź, czy numer telefonu na karcie SIM w iPhone jest w planie taryfowym zgodnym z usługą. Jeśli nie jest lub nie wiesz jaki masz plan taryfowy, skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi)
  • Jeśli masz numer w ofercie na kartę lub w nju mobile, przenieś go do jednego z planów zgodnych z usługą
  • Upewnij się, że karta SIM w iPhone nie ma założonej blokady antykradzieżowej lub nie została zablokowana w związku z nieuregulowanymi należnościami
  • Skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi)

Co zrobić, jeśli posiadam dotychczasową wersję konta Mój Orange, do której loguję się numerem telefonu, i nie mogę się aktywować usługi „Ekstra karta eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Jeśli korzystasz z dotychczasowej wersji Mój Orange, do której logujesz się numerem telefonu, to aby aktywować usługę „Ekstra karta eSIM” musisz mieć konto w nowym Mój Orange.
  • W tym celu wejdź na www.orange.pl/twojekonto/rejestracja i zarejestruj się.

Co zrobić, jeśli do Apple Watch aktywowałem usługę „Ekstra karta eSIM” w serwisie Mój Orange przez przeglądarkę internetową i otrzymałem do niej QR kod?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

QR kod nie umożliwia aktywacji karty na dla Apple Watch, o czym ostrzegamy przy aktywacji usługi przez przeglądarkę. W tej sytuacji:

  • aktywuj usługę na Apple Watch ściśle wg. instrukcji, tj. używając loginu i hasła do Mój Orange wyłącznie w aplikacji Watch na iPhone (Watch > Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową);
  • poczekaj 30 dni, po których usługa aktywowana z QR kodem automatycznie zostanie wyłączona z powodu nie zeskanowania QR kodu. Nie poniesiesz z opłat z tytułu tej usługi w ramach promocji „Mój pierwszy eSIM”, o ile to była pierwsza aktywacja „Ekstra karty eSIM”;
  • Jeżeli zeskanowałeś QR kod iPhonem z funkcją eSIM (XS, XS Max, lub XR, 11, 11 Pro, 11 pro Max) i pobrałeś na niego „Ekstra kartę eSIM”, zamiast na Apple Watch, to zaloguj się do Mój Orange przez przeglądarkę, odszukaj usługę „Ekstra karta eSIM” i kliknij [Zarządzaj] i [Wyłącz usługę]. Następnie usuń kartę z iPhona (Ustawienia > Sieć komórkowa)

Czy urządzenie na którym instaluję eSIM musi być kupione w Orange?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Co do zasady, nie, nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek gwarantujemy działanie kart eSIM tylko na urządzeniach, które sprzedajemy. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki.
  • Zegarek Apple Watch GPS + eSIM (Cellular) nie wspiera roamingu, ponieważ, inaczej niż iPhone, nie wspiera wszystkich pasm LTE występujących na świecie. Na zegarkach Apple Watch z eSIM producent wprowadził regionalizację wsparcia dla LTE. To oznacza, że tylko model zegarka kupiony w naszym regionie (Europa i Azja Południowo-Wschodnia) będzie umożliwiał aktywację usługi „Ekstra karta eSIM” i prawidłowo łączył się z siecią komórkową w Polsce.
  • Na zegarkach Samsung producent wprowadził ograniczenie aktywacji i działania kart eSIM na poszczególne rynki. Zegarki kupione w dystrybucji na rynek zagraniczny, tzn. z systemem operacyjnym skonfigurowanym na dany rynek, nie będą działać z kartami eSIM od polskiego operatora, i vice versa. Uwaga: mogą się zdarzyć polskie firmy oferujące ten zegarek, jednak pochodzący z dystrybucji przeznaczonej na inny rynek (tj. sprowadzony z zagranicy). Takie zegarki nie umożliwiają aktywacji „Ekstra karty eSIM” od Orange i powinny być reklamowane u sprzedawcy, gdyż w odniesieniu do rynku polskiego posiadają ukrytą wadę – brak możliwości aktywacji karty eSIM polskiego operatora.

Czy mogę aktywować „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet” na iPadzie by korzystać z rozmów?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • iPad nie wspiera rozmów i SMSów samodzielnie, wspiera tylko synchronizację przez usługę iMessage.
  • Po pobraniu „Ekstra karty eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, iPad będzie odrzucać każde połączenie przychodzące na Twój numer, jak gdyby automatycznie klikając za Ciebie „czerwoną słuchawkę”. A ponieważ połączenia przychodzące na kartę główną SIM i na „Ekstra karty eSIM – rozmowy, SMSy, internet” działają w ten sposób, że odrzucenie „czerwoną słuchawką” na jednym urządzeniu powoduje, że pozostałe przestają dzwonić, to w efekcie nikt nie będzie się mógł do Ciebie dodzwonić, na żadne urządzenie. Mogą też wystąpić problemy z otrzymywaniem SMS-ów i MMS-ów.
  • Jeżeli aktywowałeś „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet” na iPadzie, wykonaj następujące czynności:
    • Wyłącz tą usługę
    • Usuń kartę eSIM z iPada
    • Aktywuj drugi wariant usługi, „Ekstra kartę eSIM – tylko internet” na iPadzie.

Urządzenie eSIM zostało mi skradzione, jak mogę zablokować kartę?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Blokadę kradzieżową można zgłosić w najbliższym punkcie sprzedaży Orange lub zadzwonić pod numer 510 100 100.

Jak mogę przenieść „Ekstra kartę eSIM” na inne (nowe) urządzenie?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Musisz zdezaktywować Usługę na starym urządzeniu, a następnie aktywować i wgrać „Ekstra kartę eSIM” na nowe.

Co mam zrobić, jeśli przypadkowo usunę kartę eSIM z urządzenia?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

W takim przypadku deaktywuj usługę „Ekstra karta eSIM” powiązaną z usuniętą kartą, a następnie aktywuj usługę ponownie i pobierz nową „Ekstra kartę eSIM” na urządzenie, z którego korzystasz.

Co zrobić, gdy urządzenie z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu i chcę je oddać do naprawy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Wyłącz (deaktywuj) usługę „Ekstra karta eSIM”, następnie usuń kartę z urządzenia (o ile to możliwe po uszkodzeniu), a na końcu oddaj urządzenie do naprawy;
  • Po naprawie aktywuj „Ekstra kartę eSIM” ponownie na urządzeniu.

Jaka oferta/jaki plan taryfowy obowiązuje dla karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Twoja oferta i pakiety rozmów, SMS i transmisji danych są współdzielone na wszystkich urządzeniach i kartach (głównej i „Ekstra kartach eSIM”).

Dlaczego mam zapłacić za kartę eSIM – skoro SIM dostałem bez opłat?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • W przypadku usługi „Ekstra karta eSIM” nie płacisz za kartę eSIM jako taką, tylko za usługę dodatkowej karty z tym samym numerem – czyli za możliwość dzwonienia, wysyłania wiadomości i transmisji danych na kolejnym, dodatkowym urządzeniu, z tym samym numerem telefonu i tą samą ofertą i umową, niezależnie od tego, gdzie znajduje się główne urządzenie i czy jest włączone;
  • Zobacz w sekcji „Korzyści” powyżej, dlaczego warto skorzystać z usługi.