Choć najczęściej doradza się branie „na pierwszy ogień” najtrudniejszych obowiązków, proponujemy wypróbować inną strategię. Dlaczego warto stosować technikę quick win?
Jeżeli masz do wykonania wiele zadań, to możesz stresować się tym, czy ze wszystkim zdążysz. Możesz mieć też problem by skupić się na tym, co najważniejsze. Technika quick win zakłada wykonywanie na początku prostszych zadań, zostawiając większe wyzwania na nieco później.
Działaj nieszablonowo i szybko wykreślaj z listy proste zdania, dzięki temu:
• poczujesz się pewniej i lepiej skupisz na tym co trudniejsze, np. telefonie do wymagającego klienta
• odczujesz większą satysfakcję, co zmotywuje Cię do dalszej pracy
• zwiększysz swoją produktywność i kreatywne podejście do nowych wyzwań
Jak stosować technikę quick win?
Jeśli masz do wykonania np. 15 zdań, spróbuj wykonać w pierwszej kolejności 6 najprostszych z nich, w mniej więcej 15 minut. Wtedy na liście zadań do wykonania w ciągu dnia zostanie ich tylko 9.
Natomiast jeśli zaczniesz od najtrudniejszych lub najbardziej czasochłonnych działań, to może się okazać, że ich realizacja zajmie zbyt dużo czasu. Zmniejszy to Twoją motywację do działania i wpłynie negatywnie na Twoją produktywność.