Mechaniczne uszkodzenie telefonu? Z Orange to nie problem!
Cyberbezpieczeństwo 4 listopada 2022 4 minuty czytania

Mechaniczne uszkodzenie telefonu? Z Orange to nie problem!

Znacie to? W jednej ręce kawa, w drugiej umowa, a trzeciej zabrakło i smartfon… spadł. Nie na dywan, tylko na posadzkę lastryko, więc telefon jest zniszczony. Zgodnie z prawem Murphy’ego, jest to uszkodzenie mechaniczne, którego gwarancja nie obejmuje. Ale nic nie szkodzi, kurier już jedzie, by zawieźć komórkę na serwis. Tak będzie, jeśli wykupiliśmy usługę Orange Smart Care (Ochrona Smartfona). Przeczytaj, jak Orange działa, w przypadku uszkodzenia telefonu!

Uszkodzenie mechaniczne – co to jest?

Kiedyś telefony komórkowe projektowane były z myślą o wygodzie ich obsługi. Producenci prześcigali się w wypuszczaniu kolejnych, coraz bardziej ergonomicznych, świetnie leżących w dłoni modeli. Ale później doszło do rewolucji i na rynku zadebiutowały smartfony. Kolejne modele były coraz większe, a my musieliśmy poświęcić wygodę użytkowania na rzecz coraz większych ekranów. Na szczęście istnieje usługa, która gwarantuje nam ochronę telefonu, gdy nie zdołamy utrzymać go w ręku i w efekcie upadku wystąpi uszkodzenie mechaniczne. Co, tak właściwie, kryje się pod tym pojęciem?

Ujmując najprościej, uszkodzenie mechaniczne to zniszczenie telefonu w wyniku działania siły fizycznej – to np. zbicie szybki, „rozlanie” ekranu, popękanie lub porysowanie obudowy, zalanie, podpalenie, stłuczenie obiektywu aparatu etc. Uszkodzenia mechaniczne mogą powstać na skutek celowego działania użytkownika lub nieprawidłowego użytkowania bez żadnych złych intencji.

Bez względu na to, jak doszło do zniszczenia telefonu, jego naprawa nie będzie podlegała gwarancji producenta. Nawet jeśli ta jest wciąż aktywna. Jest tylko jedna sytuacja, w której uszkodzenie mechaniczne może być usuwane z gwarancji – gdy jest ono efektem wadliwego wykonania telefonu, np. nieprawidłowego mocowania obudowy, przez które zaczyna się rozklejać.

Wrażliwy i ważny – smartfon a uszkodzenie mechaniczne

Dziś smartfon jest najważniejszym urządzeniem, jakie posiadamy. To już nie tylko telefon, który można od biedy zastąpić na przykład urządzeniem stacjonarnym, ale prawdziwe centrum zarządzania naszym światem.

Przy tym komórka to najbardziej wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne urządzenie, jakie można sobie wyobrazić. Przecież to w rzeczywistości płytka, której jedna strona powleczona jest cieniutkim szkłem, a druga zawiera bardzo delikatny obiektyw aparatu. W dodatku nie umie pływać (tak, tak zazwyczaj telefony kiepsko znoszą bliższe spotkania z wodą, co skutkuje zwykle zalanym ekranem). Zresztą usterek związanych ze smartfonami jest bez liku, są to bardzo kruche przedmioty – od uszkodzonych gniazd ładowania, przez rozlane i stłuczone ekrany, po niedziałające głośniki, mikrofony, aparaty, złącza słuchawkowe, aż czytniki odcisków palców i moduły Wi-Fi.

Wszystko to sprawia, że szanse „przeżycia” przez dzisiejszą komórkę upadku czy uderzenia o coś twardego nie są zbyt duże – zaś o uszkodzenie mechaniczne telefonu jest niestety nietrudno. Wystarczy zresztą poprosić znajomych o pokazanie ekranów ich smartfonów. Prawie na pewno wśród nich będzie chociaż jeden, którego telefon nosi ślady pęknięć.

Jedno mechaniczne uszkodzenie na minutę

Nie powinno to dziwić, bo prawdopodobieństwo mechanicznego uszkodzenia smartfonu jest bardzo duże. Jak wykazują statystyki – w Polsce spotkało to ponad połowę posiadaczy komórek. Miesięcznie wypadkom ulega u nas ponad 40 tys. smartfonów, to jeden co minutę (w USA jeden co 2 sekundy). Z tego aż 82 proc. przypadków dotyczy właśnie pękniętego ekranu. Okazuje się przy tym, że stosowane powszechnie sposoby zabezpieczania telefonów, takie jak różnego rodzaju ochraniacze czy szkła udaroodporne nie są zbyt skuteczne. Było w nie wyposażone aż 96 proc. telefonów, którym przydarzyło się uszkodzenie mechaniczne.

Tymczasem komórka to dziś najważniejsze urządzenie w każdej firmie. Można się obejść bez samochodu, zwłaszcza w dużym mieście, można też bez komputera, co udowadniają starej daty fachowcy, od lat działający wyłącznie z poleceń i nieczujący nawet potrzeby, by korzystać z maila. Coraz częściej wymagana kasa fiskalna też nie wszystkim jest potrzebna.

Dziś każdy przedsiębiorca aktywnie korzysta ze smartfona na co dzień, prowadząc biznes – nie tylko do rozmowy, ale także podstawowych czynności biurowych jak sprawdzanie maili, porównywanie cen, robienie i wysyłanie zdjęć czy korzystanie z nawigacji. W tym kontekście brak komórki praktycznie uniemożliwia mu pracę. Dlatego właśnie sprawna naprawa telefonu po tym, gdy uległ uszkodzeniu, jest niezwykle istotna.

Kompleksowa ochrona telefonu – i uszkodzenie mechaniczne boli mniej

Zdaje sobie z tego sprawę również Orange dla Firm, dlatego poza standardowo oferowanym klientom ubezpieczeniem telefonu, proponuje przedsiębiorcom ścieżkę szybkich napraw mechanicznych uszkodzeń, bez rozstrzygania z czyjej winy one nastąpiły. To usługa Orange Smart Care (Ochrona Smartfona), którą można dokupić do swojej umowy, nawet za zaledwie kilkanaście złotych miesięcznie.

A pierwszy miesiąc dostajesz za 0 zł! Usługę można aktywować tylko w trakcie podpisywania albo przedłużania umowy lub zakupu urządzenia na raty, a jej koszt to zaledwie 17 zł brutto lub 33 zł brutto, w zależności od wybranej opcji.

Tworząc tę ofertę, firma dołożyła wszelkich starań, by dla korzystającego z niej przedsiębiorcy uszkodzenie telefonu okazało się możliwie jak najmniej absorbującym problemem. Dlatego do jej obsługi stworzono dedykowaną darmową infolinię, a telefon odbiera i dostarcza bezpłatnie we wskazane miejsce kurier. Usterkę zgłosić też można na stronie http://www.orangesmartcare.pl/. Dla klientów ważne jest też to, że wszystkie zlecenia napraw akceptowane są automatycznie, bez względu na przyczynę powstałych uszkodzeń mechanicznych.

Uszkodzenie telefonu? Orange proponuje: serwis wyświetlacza i nie tylko

W ramach Orange Smart Care naprawiony lub wymieniony może być wyświetlacz, obudowa, aparat czy przyciski. Usuwane są też skutki zalania telefonu wodą poprzez 1 naprawę w ciągu roku (w wersji podstawowej usługi) polegającą na wymianie lub osuszeniu płyty głównej o wartości do 1200 zł. W wersji Premium, naprawa wszystkich uszkodzeń mechanicznych i kompleksowe usunięcie skutków zalania wodą ma miejsce bez limitu liczby napraw w ciągu roku. Dużym ułatwieniem, które umożliwia rozwiązanie wielu problemów od ręki, jest możliwość korzystania z bezpłatnej infolinii technicznej i zdalnej aplikacji diagnostycznej.

Wszystko to sprawia, że dla osoby prowadzącej firmę – co zawsze oznacza brak czasu i setki spraw na głowie – serwis telefonu Orange Smart Care jest usługą idealną. Pozwala na naprawę najważniejszego narzędzia pracy przy minimalnych kosztach i w sposób nieabsorbujący użytkownika – z Ochroną Smartfona uszkodzenie mechaniczne to zdecydowanie mniejszy problem!

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm

    Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm
    Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm
    Cyberbezpieczeństwo 21 listopada 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Do Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa zostaną zaimplementowane unijne przepisy NIS2. Obejmą one zdecydowanie większą grupę firm niż dotychczas i sporo zmienią […]

  • Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?

    Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?
    Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?
    Cyberbezpieczeństwo 5 listopada 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    W dobie cyfryzacji i globalizacji instytucje publiczne muszą stawić czoło coraz większej liczbie zagrożeń, które mogą podważyć ich wiarygodność, stabilność […]

  • Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?

    Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?
    Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?
    Cyberbezpieczeństwo 2 października 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Cyberprzestrzeń stała się globalną areną zmagań. Tu nie ma wyjątków. Instytucje publiczne również muszą się mierzyć z niewidzialnym przeciwnikiem jakim […]

  • Security awareness – pierwsza linia obrony

    Security awareness – pierwsza linia obrony
    Security awareness – pierwsza linia obrony
    Cyberbezpieczeństwo 11 września 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Jednym z najważniejszych środków profilaktycznych w kontekście zagrożeń cybernetycznych jest świadomość bezpieczeństwa pracowników. Posiadająca aktualną wiedzę załoga stanowi pierwszą linię […]