Ubezpieczenie telefonu? Polisa na wypadek ataku hakerskiego?
Cyberbezpieczeństwo 21 października 2020 <1 minuta czytania

Ubezpieczenie telefonu? Polisa na wypadek ataku hakerskiego?

Kłopoty z produkcją, niesprawny samochód, zawirusowany komputer czy utopiony telefon to problemy, które właściciela małej lub średniej firmy mogą naprawdę dużo kosztować. Warto zrobić wszystko, by zminimalizować skutki takich zdarzeń.

Ubezpieczenia dla firm

Wielu osobom, które nigdy nie pracowały na swoim, wydaje się, że właściciele firm prowadzą beztroskie życie, pozbawione stresów i pełne obrazków żywcem wziętych z hollywoodzkich filmów. Niestety rzeczywistość jest znacznie mniej kolorowa i prowadzenie własnego biznesu częściej przypomina nerwowe przemykanie przez labirynt prawnych i skarbowych łamigłówek, niż kadry z amerykańskich produkcji o ludziach sukcesu.

Prowadzenie działalności gospodarczej to, poza dziesiątkami rutynowych obowiązków spoczywających na właścicielu firmy, niemal ciągłe gaszenie różnych „pożarów”. Awarie maszyn, samochodów, sprzętu biurowego, choroby pracowników, kontrole z najróżniejszych urzędów, reklamacje, opóźnienia dostaw, niepłacący klienci – to wszystko w małych i średnich firmach spada najczęściej na barki właściciela. A każdy z tych mniej lub bardziej istotnych problemów to kolejne godziny czy dni, w czasie których przedsiębiorca, zamiast rozwijać firmę, skupia się na utrzymaniu jej przy życiu. Nic więc dziwnego, że wielu właścicieli firm coraz częściej sięga po najróżniejsze narzędzia, które mają ograniczać skutki nieoczekiwanych zdarzeń. Bardzo pomocne okazują się tu różnego rodzaju ubezpieczenia dla firm.

Ubezpieczenie firmy od hakerów i od urzędu skarbowego…

Dzisiaj można ubezpieczyć się niemal od każdego zdarzenia. Poza klasycznymi polisami, obejmującymi majątek, pracowników czy odpowiedzialność cywilną, przedsiębiorcy mogą sięgnąć po mniej standardowe produkty, które dodatkowo zabezpieczą ich firmy. To na przykład ubezpieczenie od utraty dochodu, przydatne, gdy z powodów losowych firma nie może pracować. Równie ważna jest polisa na wypadek ataku hakerskiego. Dziś warto ją mieć, tym bardziej że w przypadku wycieku danych, firmę może czekać wiele pozwów ze strony osób, o których informacje zdobył haker (lepiej zapobiegać, niż leczyć więc już teraz pomyśl o aktywowaniu usługi CyberTarcza).

Coraz większą popularnością cieszy się też ubezpieczenie od problemów z fiskusem. W jego ramach ubezpieczyciel weźmie na siebie koszty sporu prawnego z urzędem skarbowym i zapłaci ewentualne kary. Tu działa ciekawy efekt psychologiczny – gdy urzędnicy widzą, że małą firmę reprezentuje nie tylko jej księgowa, ale też duża kancelaria, mniej chętnie wstępują na ścieżkę wojenną.

Dla małych i średnich firm szczególnie dotkliwe są wszelkiego rodzaju zdarzenia losowe czy awarie wstrzymujące podstawową działalność. O ile unieruchomienie jednej furgonetki nie spowoduje żadnych problemów w wielkiej sieci handlowej, to dla właściciela osiedlowego warzywniaka może oznaczać ogromną stratę czasu i dochodów. Takim problemom zapobiec mogą różnego rodzaju umowy serwisowe, zapewniające np. auto zastępcze na czas naprawy. Podobne rozwiązania oferuje wielu producentów narzędzi i maszyn przemysłowych.

Dobrym i popularnym wśród przedsiębiorców rozwiązaniem jest też stały serwis IT. W jego ramach serwisant regularnie pojawia się w firmie i dokonuje przeglądu, „czyszczenia” komputerów i aktualizacji oprogramowania. Usługa taka może być też świadczona zdalnie, a dzięki niej właściciel firmy może mieć znacznie spokojniejszą głowę. Nawet jeśli dojdzie do jakiejś awarii, to po jego stronie będzie tylko wykonanie jednego telefonu (sprawdź usługę Wsparcie IT).

Ubezpieczenie telefonu

Istnieje też doskonały sposób na zabezpieczenie się na wypadek mechanicznego uszkodzenia telefonu, dziś absolutnie podstawowego narzędzia pracy przedsiębiorcy. To usługa serwisowa Orange Smart Care, czyli nowoczesny i skuteczny sposób na ubezpieczenie telefonu. To szybki i wygodny serwis uszkodzonego urządzenia. Jeśli wydarzy się wypadek i nasz telefon spotka jakaś nieprzyjemność nie trzeba wpadać w panikę, wystarczy tylko wypełnić prosty formularz na stronie orangesmartcare.pl lub zadzwonić na darmową infolinię i umówić wizytę kuriera, który odbierze sprzęt. Ogromną przewagą tej oferty nad standardowymi gwarancjami producentów jest to, że są nią objęte zniszczenia mechaniczne, bez względu na to, w jaki sposób do nich doszło. W ramach Orange Smart Care naprawiony może być zarówno ekran, obudowa jak i aparat (o ile uległ uszkodzeniu wraz z wyświetlaczem) do kwoty limitu 1200zł, jak również cały telefon bez limitu kosztów. Dotyczy to zarówno skutków wszelkich uderzeń, jak i zalania wodą. To o tyle ważne, że właśnie uszkodzone w wypadkach ekrany stanowią pond 80 proc. przypadków, z jakimi użytkownicy zgłaszają się do serwisów. Co ciekawe, niemal wszystkie telefony, w których zniszczone zostały wyświetlacze, miały jakąś formę zabezpieczenia w rodzaju pokrowca czy ochronnego szkła naklejonego na ekran. Takie sposoby ochrony telefonu nie zawsze są skuteczne.

Biorąc pod uwagę, że w Polsce średnio co minutę ulega uszkodzeniu czyjś telefon, a bez niego życie przedsiębiorcy szybko może zamienić się w koszmar (Dlaczego? O tym piszemy tutaj), warto zadbać o podpisanie umowy, która ułatwi jego szybką naprawę. Tym bardziej że ubezpieczenie telefonu w Orange to koszt – w zależności od wybranej opcji – 11,99zł brutto (9,75zł netto) lub 15,99zł brutto (13zł netto), a więc niewiele w porównaniu ze wszystkimi korzyściami, jakie ona niesie.

 

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm

    Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm
    Wywiad. NIS2 – nowe wyzwania dla polskich firm
    Cyberbezpieczeństwo 21 listopada 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Do Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa zostaną zaimplementowane unijne przepisy NIS2. Obejmą one zdecydowanie większą grupę firm niż dotychczas i sporo zmienią […]

  • Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?

    Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?
    Jak zadbać o bezpieczeństwo instytucji publicznych?
    Cyberbezpieczeństwo 5 listopada 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    W dobie cyfryzacji i globalizacji instytucje publiczne muszą stawić czoło coraz większej liczbie zagrożeń, które mogą podważyć ich wiarygodność, stabilność […]

  • Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?

    Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?
    Ebook. Jak instytucje publiczne chronią dane i prywatność obywateli?
    Cyberbezpieczeństwo 2 października 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Cyberprzestrzeń stała się globalną areną zmagań. Tu nie ma wyjątków. Instytucje publiczne również muszą się mierzyć z niewidzialnym przeciwnikiem jakim […]

  • Security awareness – pierwsza linia obrony

    Security awareness – pierwsza linia obrony
    Security awareness – pierwsza linia obrony
    Cyberbezpieczeństwo 11 września 2024

    Cyberbezpieczeństwo

    Jednym z najważniejszych środków profilaktycznych w kontekście zagrożeń cybernetycznych jest świadomość bezpieczeństwa pracowników. Posiadająca aktualną wiedzę załoga stanowi pierwszą linię […]