Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 10 zł?
Firma online 14 listopada 2022 4 minuty czytania

Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 10 zł?

Czy można mieć sklep internetowy, stronę WWW i pakiet narzędzi organizujących pracę firmy za kilkaset złotych miesięcznie? Tak, tylko po co przepłacać. Dziś możesz to otrzymać już za cenę kawy z mlekiem. Dowiedz się, jak zacząć biznes w internecie, nie wydając przy tym tysięcy – i jak w prowadzeniu firmy online może Ci pomóc Orange Office.

Prowadź biznes w internecie i sprzedawaj w całej Polsce za kilkadziesiąt złotych


Obecność biznesu w internecie nie jest już dzisiaj sposobem na podniesienie konkurencyjności, ale warunkiem koniecznym przetrwania firm działających w większości branż. Bo czy istnieje prostszy i bardziej ekonomiczny sposób na sprzedaż swoich produktów niż e-commerce?

Jak szacuje PwC, w 2022 roku wartość zakupów w sieci przekroczy 105 mld złotych. I poprzez internet wcale nie kupują jedynie młodsi użytkownicy – blisko 30 proc. osób korzystających z dobrodziejstw e-commerce stanowią osoby w wieku 55+. Dlatego, aby dotrzeć do różnych grup wiekowych przy minimalnych nakładach finansowych, warto mieć własny e-sklep; działalność w internecie to dziś najszybsza i najbardziej skuteczna forma dotarcia z ofertą do potencjalnie zainteresowanych użytkowników oraz poszerzania grup odbiorców.

Posiadanie własnego sklepu internetowego nie musi już wiązać się z braniem kredytu i zatrudnianiem sztabu informatyków: miesięczne ceny gotowych rozwiązań e-commerce zaczynają się już od 40 do 50 złotych. W tej cenie przedsiębiorca zwykle otrzymuje możliwość sprzedaży kilku, kilkunastu tysięcy towarów, integrację z popularnymi metodami płatności online oraz dostawcami.

Pokaż swoją firmę w internecie z dobrej strony (internetowej)


Skoro Twój biznes działa w internecie, bo masz już własny sklep internetowy, to czy potrzebujesz dodatkowo strony WWW? Rozpoznawalność marki w sieci można oczywiście budować poprzez obecność w mediach społecznościowych, ale własna witryna kreuje bardziej profesjonalny wizerunek firmy w internecie i pozwala na przekazanie większej ilości treści, np. bardziej rozbudowaną informację o ofercie.

Aż 66 proc. Polaków szuka w sieci informacji o produktach przed ich ewentualnym zakupem.

Biznesowa witryna jest cennym narzędziem sprzedażowym, nawet gdy Twoim głównym kanałem handlu nie jest internet – aż 66 proc. Polaków szuka w sieci informacji o produktach przed ich ewentualnym zakupem – wynika z raportu EY „Konsument w dobie omni-channel”.

Analogicznie jak w przypadku sklepu, strona WWW nie wymaga już wydatku kilku(nastu) tysięcy złotych – kompleksowe oferty z własną domeną i prostym kreatorem, umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie strony, są dostępne już za około 100 złotych miesięcznie. Nierzadko witryny mają już też zintegrowane funkcjonalności e-commerce.

Jak zacząć biznes w internecie z przewagą na starcie? System rezerwacji online  


Do niedawna skuteczne funkcjonowanie w branży usługowej wiązało się z koniecznością zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za zapisywanie klientów, a głównym narzędziem rezerwacyjnym był telefon.

Obecnie przedsiębiorca prowadzący salon fryzjerski czy gabinet kosmetyczny może powierzyć sprawę rezerwacji gotowym systemom rezerwacji online, a uwolnione tak środki finansowe przeznaczyć np. na stworzenie kolejnego stanowiska do wykonywania usług. Prowadzenie firmy w internecie to nie tylko sprzedaż towarów, ale też pozyskiwanie klientów w sektorze usługowym.

Dzięki systemowi rezerwacji online już za 80 złotych miesięcznie można zarządzać kilkuset rezerwacjami poprzez kilka prostych w obsłudze kont użytkownika.

Uporządkowany biznes (również w internecie!) to tańszy biznes


Oczywiście, sprawna komunikacja z klientem powinna mieć swoje odzwierciedlenie w przekazywaniu informacji i obiegu dokumentów wewnątrz firmy, co czasem, nawet w przypadku kilkuosobowych biznesów, bywa nie lada wyzwaniem. I na to jednak są rozwiązania:

  • dedykowane potrzebom firmowym komunikatory internetowe pozwalające skutecznie oddzielić życie prywatne od służbowego (na czym zyskają obie te sfery),
  • wirtualne dyski umożliwiające łatwe współdzielenie firmowych plików i utrzymanie porządku w fakturach i innych dokumentach,
  • kalendarze online zintegrowane z innymi usługami, sprawnie organizujące nawet najbardziej napięty harmonogram przedsiębiorcy.

Narzędzia firmowe zwykle dostępne są jako odrębne usługi w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych w zależności od np. ilości miejsca dyskowego, jakie oferują. Nierzadko też stanowią część większych pakietów biurowych – wtedy wydatek może być dużo poważniejszy, nawet powyżej 100 złotych za użytkownika miesięcznie.

Podsumujmy więc ile kosztowałby opisany powyżej pakiet usług online przy założeniu, że Twoja firma chce w internecie zarówno sprzedawać produkty, jak i świadczyć usługi.

Niezbędnik małego biznesu w internecie – koszty:

  • strona WWW ze zintegrowanym sklepem online – 100 zł miesięcznie,
  • system e-rezerwacji – 80 zł miesięcznie,
  • pakiet narzędzi do zarządzania firmą – 50-100 zł miesięcznie,

= około 230-280 zł miesięcznie.

(Wyliczenia dokonane na bazie ofert najpopularniejszych dostawców w Polsce – stan na czerwiec 2022 r.)

Niecałe trzysta złotych miesięcznie brzmi już dużo lepiej niż jednorazowy wydatek kilkunastu tysięcy złotych i konieczność zatrudniania informatyka, by sprawował pieczę nad całą tą infrastrukturą. Jednak taka kwota wciąż może stanowić utrudnienie dla małych firm, stawiających pierwsze kroki w biznesie – zwłaszcza online, biorąc pod uwagę, że to czynnik finansowy jest uważany przez przedsiębiorców za największą przeszkodę w rozwoju biznesu. W badaniu „Bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce” przeprowadzonym na zlecenie ZPP aż 60 proc. respondentów wskazuje na wysokie podatki, a 50 proc. na koszty pracy jako główne hamulce prowadzenia działalności.

Tani biznes w internecie z hostingiem od Orange: wydajesz 10 złotych, a korzystasz z usług za kilkaset


A gdyby tak mieć wszystkie wspomniane powyżej narzędzia i usługi za cenę jednej dużej kawy z mlekiem? To właśnie oferuje Hosting na Start – kompleksowy pakiet usług, które nie tylko ułatwią prowadzenie firmy, ale i pomogą rozwinąć sprzedaż.

W skład Orange Office wchodzą między innymi:

  • kreator biznesowej strony WWW pozwalający nawet w kilka minut uruchomić własną witrynę i zaprezentować swoją firmę w internecie bez konieczności pomocy informatyka,
  • bezpieczny e-sklep, który można stworzyć samodzielnie, korzystając z dostępnego kreatora Prestashop,
  • e-dysk umożliwiający przechowywanie firmowych danych i pomagający zachować porządek w zasobach,
  • firmowy komunikator usprawniający błyskawiczne przekazywanie informacji poprzez czat,
  • współdzielony kalendarz ułatwiający organizację pracy oraz korzystanie ze wspólnych zasobów firmy, takich jak samochód służbowy,
  • bezpłatne domeny internetowe oraz firmowe adresy e-mail we własnej domenie.

Hosting na Start kosztuje 10 złotych, oferując wszystkie wymienione narzędzia firmowe i nielimitowaną liczbę użytkowników. Decydując się na takie rozwiązania dla firm, przedsiębiorca oszczędza jednak dużo więcej niż tylko kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych. Dzięki zintegrowaniu wszystkich kluczowych usług firmowych u jednego dostawcy oszczędza się czas, do tej pory potrzebny na skoordynowanie pracy informatyka, recepcji czy ciągłe porządkowanie pracy zespołu.

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji

    Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji
    Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji
    Firma online 18 grudnia 2024

    Firma online

    Organizacje z każdej branży nieustannie poszukują sposobów na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Jednym z ważnych narzędzi w tym procesie jest analiza […]

  • Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?

    Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?
    Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?
    Firma online 4 grudnia 2024

    Firma online

    W ostatnich latach rozwój e-handlu przyśpieszył. Wszystko dzięki zmieniającym się nawykom konsumentów. Firmy na całym świecie, niezależnie od branży, zaczęły […]

  • Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?

    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Firma online 28 listopada 2024

    Firma online

    Zielona energia to nie tylko chwilowy trend. To też realna potrzeba i strategiczne rozwiązanie, które może kształtować przyszłość biznesu w […]

  • Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności

    Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności
    Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności
    Firma online 13 listopada 2024

    Firma online

    Predictive maintenance (PdM), którego głównym założeniem jest optymalne wykorzystanie maszyn i urządzeń w firmie, stanowi część Przemysłu 4.0. Z tego […]