Microsoft Teams Rooms, gotowy na każde spotkanie
Firma online 10 listopada 2023 5 minut czytania

Microsoft Teams Rooms, gotowy na każde spotkanie

Rosnące zapotrzebowanie na narzędzia do pracy zdalnej sprawiło, że zwiększyło się również zainteresowanie sprzętem wideokonferencyjnym. Certyfikowane urządzenia firmy Yealink należą do jednych z najpopularniejszych na naszym rynku. Pozwalają one w pełni wykorzystać potencjał Microsoft Teams w spotkaniach hybrydowych.

Według Markets and Markets światowy rynek wideokonferencji do 2027 r. będzie rósł w średnim tempie 12,6 proc. rocznie. Szacuje się, że osiągnie wartość 19,1 mld dol., czyli blisko dwukrotnie większą niż w 2022 r. Kwota ta jest sumą wydatków na sprzęt, rozwiązania i usługi.

Analitycy z Frost & Sullivan przewidują natomiast, że rynek samych urządzeń do wideokonferencji ma wzrosnąć aż sześciokrotnie w latach 2020-2025, osiągając zawrotny wynik 12,5 mln sztuk.

Wśród rozwiązań do pracy grupowej największym zainteresowaniem cieszą się systemy do niedużych, kilkuosobowych sal spotkań. Stanowią one ponad 70 proc. ogólnej liczby takich miejsc w organizacjach.

Globalizacja biznesu i zapotrzebowanie na pracowników zdalnych to dwa trendy zwiększające inwestycje w tym obszarze.

Microsoft Teams Rooms – po prostu dołącz


Jednym z narzędzi, które doskonale sprawdza się w tej kategorii, są systemy klasy Microsoft Teams Rooms. To zaawansowane rozwiązania łączące elementy sprzętu audiowizualnego (zaawansowane kamery, mikrofony, głośniki, ekrany) oraz oprogramowania Microsoft Teams. Umożliwiają one prowadzenie spotkań wideo w bardzo wysokiej jakości obrazu i głosu.

Centrum systemu jest wideoterminal. Jego dotykowy interfejs pozwala na proste dołączenie do spotkania, szybkie dodawanie nowych osób, udostępnianie prezentacji oraz kontrolowanie kamery i mikrofonu.

Wybór odpowiedniego sprzętu wideokonferencyjnego zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar sali, liczba uczestników spotkania, potrzeby dotyczące jakości obrazu i dźwięku oraz budżet firmy.

Warto stawiać na sprzęt od renomowanych producentów, którzy oferują wysokiej jakości urządzenia i zapewniają wsparcie techniczne.

Od kilku lat obserwujemy transformację klasycznych wideokonferencji bazujących na standardowych, otwartych protokołach komunikacyjnych, takich jak SIP czy H323, w kierunku zamkniętych platform opracowywanych przez takie firmy jak Microsoft, Zoom czy Google. Charakteryzują się one dużo bogatszą funkcjonalnością, jednakże możliwość współpracy pomiędzy nimi jest dość ograniczona. Trendy, jakie obserwujemy od kilku lat, wskazują, że synonimem wideokonferencji staje się dziś „Teams”. Coraz częściej słyszymy: „spotkajmy się na Teamsach” – mówi Grzegorz Arent, opiekun rozwiązań Microsoft Teams Rooms w Orange.

Co do sprzętu, to jednym z głównych producentów certyfikowanych systemów Microsoft Teams Rooms jest firma Yealink. Oprócz szerokiego wachlarza funkcji wzbogacających spotkania oferuje możliwość dołączania do spotkań organizowanych także na pozostałych platformach on-line, co jest dziś główną bolączką użytkowników i administratorów IT – dodaje Arent.

BYOD czy dedykowany wideoterminal


Na początek należy się zastanowić, czy chcemy wdrożyć rozwiązanie budżetowe – bazujące na podejściu BYOD (ang. Bring Your Own Device), czy może chcemy, aby sala była wyposażona we wszystko, co potrzebne do uczestnictwa w spotkaniu.

W pierwszym przypadku jeden z uczestników po prostu wykorzystuje swój laptop, w drugim zaś w sali znajduje się wideoterminal typu Microsoft Teams Rooms. To dzięki niemu użytkownik dołączy do spotkania, klikając na dotykowym panelu sterowania w przycisk „dołącz”. Jedyne, co musi zrobić, to zarezerwować daną salę na spotkanie. W tym przypadku nie trzeba przynosić ze sobą laptopa, chyba że zamierzamy zaprezentować własne dokumenty.

Jeśli chodzi o dołączenie do spotkań, opcja BYOD pozornie wydaje się bardziej uniwersalna, ponieważ pozwala uruchomić dowolną aplikację komunikacyjną. Wideoterminal MTR nie zamyka jednak drogi do innych platform i również umożliwia dołączanie do spotkań na platformach Zoom oraz Cisco Webex.

Dzisiejsze wideoterminale MTR, bazujące na systemie operacyjnym Android, umożliwiają wykorzystanie ich kamer, głośników i mikrofonów jako osprzętu USB podłączanego do laptopa. Oznacza to, że oferują one także funkcjonalność BYOD, dzięki czemu użytkownicy po podłączeniu laptopa kablem USB mogą dołączać do dowolnych spotkań m.in. Google, Skype, GoTo Meeting.

Niezależnie od tego. czy zdecydujemy się na wariant BYOD, czy na dedykowany wideoterminal Microsoft Teams Rooms, musimy zadbać o odpowiedniej jakości osprzęt audiowizualny. Dzięki temu uczestnicy będą mogli skupić się na merytoryce spotkania i zapomnieć o otaczającej ich technologii.

Wideokonferencje – na co zwrócić uwagę


Kamera
to jeden z najważniejszych elementów w sprzęcie wideokonferencyjnym. To ona jest odpowiedzialna za to, jak będą widzieć Cię inni. Wybierając kamerę, warto zwrócić uwagę na takie czynniki jak rozdzielczość, kąt widzenia, możliwość zbliżenia na uczestników oraz zaawansowaną funkcjonalność bazującą na algorytmach AI (zapewniającą automatyczne kadrowanie osób czy podążanie za osobą mówiącą). W dzisiejszych rozwiązaniach dominują szerokokątne kamery 4K oferujące odświeżanie 30 klatek na sekundę.

Mikrofon jest równie ważny, o ile nie ważniejszy niż kamera. Słabej jakości głos może doprowadzić do nieporozumień. Warto wybrać system oferujący zaawansowane mikrofony gwarantujące czysty i wyraźny dźwięk HD podczas spotkań wideo. Dobry system mikrofonowy powinien mieć funkcje redukcji szumów, wycinania odgłosów innych niż ludzka mowa oraz koncentrowania wiązki na osobach, które właśnie się wypowiadają.

Odpowiednie nagłośnienie to kolejny, bardzo istotny element wyposażenia sali spotkań. Niskiej jakości głośniki, podobnie jak mikrofony, mogą sprawić wiele problemów rozmówcom, w szczególności, gdy są oni z różnych krajów. Warto więc wybrać wysokiej jakości głośniki hi-fi dostosowane do rozmiaru sali konferencyjnej, zapewniające stereofoniczny dźwięk w paśmie przenoszenia 20 kHz.

Wyświetlacz to nieodzowny element wyposażenia sali konferencyjnej. Wybierzmy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, dopasowany rozmiarem do wielkości pomieszczenia oraz do odległości, w jakiej siedzą uczestnicy. Zazwyczaj w salach kilkuosobowych montowane są ekrany o przekątnej 55 cali, w większych zaś 65-, 75-, a nawet 86-calowe.

Warto zainwestować w dwa wyświetlacze, dzięki czemu będziemy mogli komfortowo widzieć uczestników na jednym, a prezentację na drugim. Istotnym elementem będą funkcje oszczędzania energii, które samoczynnie przełączą urządzenia w tryb uśpienia, gdy nie są one używane.

Prezentowanie treści to podstawa niemal każdego spotkania, niezależnie czy korzystamy z wideokonferencji, czy omawiamy dokumenty lokalnie w sali. Zazwyczaj materiały prezentujemy z przyniesionego ze sobą laptopa, który wystarczy podłączyć przewodem HDMI, aby wszyscy mogli zobaczyć naszą prezentację. Do wyświetlania treści można również wykorzystać urządzenie przenośne połączone bezprzewodowo za pomocą opcji „rzutowanie” (cast) w aplikacji Microsoft Teams.

Yealink – to łączy dobry biznes


Yealink jest jednym z głównych producentów certyfikowanych urządzeń do wideokonferencji. Wśród nich są m.in. systemy MeetingBar w wersji Microsoft Teams, które oferują wysoką jakość połączeń z możliwością bezprzewodowego prezentowania treści. Jakie są jego zalety?

  • Wysoka jakość obrazu dzięki podwójnej kamerze 8 MPx oferującej dziesięciokrotny zoom hybrydowy z cyfrową korekcją obrazu oraz funkcję automatycznego podążania za osobą mówiącą.
  • Najwyższa jakość dźwięku dzięki ośmiu wbudowanym mikrofonom MEMS z funkcją cyfrowej redukcji zakłóceń bazującej na zaawansowanych algorytmach AI. Urządzenie oferuje ponadto możliwość podłączenia dodatkowych mikrofonów bezprzewodowych.
  • Bezprzewodowe prezentowanie treści wymagające jedynie wpięcia modułu WPP30 do portu USB w laptopie.
  • Dotykowy panel sterowania CTP18, który pozwala intuicyjnie dołączyć i zarządzać spotkaniem bez asysty personelu technicznego.
  • Bezpieczeństwo bazujące m.in. na szyfrowaniu połączeń i zgodności z wymaganiami Microsoft Teams, co pozwala zachować pełną poufność spotkań.

MeetingBoard to rozwiązanie „all-in-one”, które zawiera w sobie wszystko, co niezbędne do efektywnej współpracy i komunikacji. Są to: wideoterminal z aplikacją Microsoft Teams, kamera 4K, 65-calowy dotykowy wyświetlacz, macierz mikrofonowa oraz głośniki.

System operacyjny Android 10 oraz procesor z chipsetem Octa-core gwarantują płynną i maksymalnie wydajną pracę. Zastosowane technologie Yealink-Genic Premium Audio oraz AI Video Tracking nadają spotkaniom naturalnego charakteru rozmów twarzą w twarz.

Dla niektórych atutem będzie też świetny wygląd tego sprzętu, który został nagrodzony w 2022 nagrodą Red Dot Award, czyli tzw. Oscarem w zakresie designu.

Przygotuj się na przyszłość


Wideo jest jednym z najważniejszych narzędzi do komunikacji. W sytuacji, gdy pracownicy coraz częściej pracują zdalnie, wideo pozwala na bardziej osobiste i angażujące przekazywanie informacji. Przedsiębiorstwa wykorzystują wideo do organizowania wideokonferencji, tworzenia szkoleń on-line oraz komunikowania się z zespołami na całym świecie.

Konferencje wideo na stałe wpisały się więc w zawodową rzeczywistość. W naszym wspólnym interesie jest dążenie do tego, by przebiegały one na poziomie satysfakcjonującym dla wszystkich uczestników.

Organizacje, które świadomie dostosowują się do tych nowych realiów, są lepiej przygotowane do wyzwań przyszłości i mogą osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku. Z tego względu warto wybrać rozwiązanie, które spełni wszystkie oczekiwania.

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji

    Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji
    Big Data w biznesie – analiza danych a lepsze podejmowanie decyzji
    Firma online 18 grudnia 2024

    Firma online

    Organizacje z każdej branży nieustannie poszukują sposobów na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Jednym z ważnych narzędzi w tym procesie jest analiza […]

  • Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?

    Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?
    Zakupy w internecie. Co zmiana nawyków zakupowych oznacza dla firm?
    Firma online 4 grudnia 2024

    Firma online

    W ostatnich latach rozwój e-handlu przyśpieszył. Wszystko dzięki zmieniającym się nawykom konsumentów. Firmy na całym świecie, niezależnie od branży, zaczęły […]

  • Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?

    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Firma online 28 listopada 2024

    Firma online

    Zielona energia to nie tylko chwilowy trend. To też realna potrzeba i strategiczne rozwiązanie, które może kształtować przyszłość biznesu w […]

  • Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności

    Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności
    Predictive Maintenance w przemyśle 4.0 – klucz do optymalizacji działalności
    Firma online 13 listopada 2024

    Firma online

    Predictive maintenance (PdM), którego głównym założeniem jest optymalne wykorzystanie maszyn i urządzeń w firmie, stanowi część Przemysłu 4.0. Z tego […]