#Poradnik część 3. Sprzedaż online – ile możesz zyskać?
Firma online 20 marca 2022 2 minuty czytania

#Poradnik część 3. Sprzedaż online – ile możesz zyskać?

Każdy biznes musi być opłacalny, również ten internetowy. Dane pokazują, że w sieci polskim przedsiębiorcom powodzi się całkiem nieźle. Ale jak właściwie osiągnąć wysoki współczynnik konwersji e-commerce? Skorzystaj z porad trzeciej części naszego przewodnika online.


E-commerce wciąż zyskuje na wartości. Za 25 lat w krajach rozwiniętych aż 75 proc. zakupów będzie robiona online. Pozostałe 25 proc. również zostanie, przynajmniej częściowo, zdigitalizowane – tak pokazują prognozy Unity Group.

Nie trzeba jednak sięgać aż tak daleko. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 proc. Większość biznesów jednak nie jest przygotowanych na przejście do świata cyfrowego ze względu na obciążenia starymi modelami biznesowymi.  

Biznes online – narzędzia i wsparcie

Tak duża transformacja handlu opiera się głównie na technologiach, a popyt na ich wdrażanie rośnie bardzo dynamicznie. To powoduje, że branża usług IT w tym sektorze się konsoliduje.  

Dzięki e-commerce można dzisiaj sprzedać praktycznie każdy produkt i usługę. Sekretem jest dotarcie do potencjalnego klienta i przedstawienie mu oferty w taki sposób, by skłonić go do zakupu.  

Pytanie nie brzmi już więc „czy inwestować w e-commerce”, ale „jak to zrobić, by uzyskać możliwie najszybszy zwrot z inwestycji”. I na to pytanie odpowiadamy w poradniku „Wszystko jest do sprzedania: kompendium skutecznego e-commerce”, który możesz pobrać bezpłatnie poniżej.

Zobacz również dwie poprzednie części: pierwszą i drugą.

Personalizacja w e-commerce

Aż 63 proc. konsumentów postrzega dopasowaną do ich potrzeb ofertę̨ jako jeden z głównych powodów swoich decyzji zakupowych. Dlatego też personalizacja w e-commerce to jedno z kluczowych zagadnień naszego poradnika.

Przedstawiamy w nim efektywne i ekonomiczne w implementacji rozwiązania, które pozwolą nie tylko zwrócić uwagę klienta na ofertę, ale również skłonić go do zakupu i sprawić, by do nas wrócił.

Jedną z firm, której się to udało jest Ekskluzywna.pl.

Sukces firmy Ekskluzywna.pl

Sprzedaż internetowa – bezpieczny interes

W poradniku wskazujemy również, jak osiągnąć współczynniki konwersji e-commerce wyższe o blisko 50 proc. czy wzrosty sprzedaży rzędu 25-45 proc. na przykładzie marek, które zdecydowały się na zastosowanie proponowanych przez nas gotowych rozwiązań.

Adresujemy ten materiał do firm na każdym etapie ich e-commerce’owej przygody – zarówno do tych, które dopiero myślą o rozpoczęciu sprzedaży online, jak i do przedsiębiorstw, które dysponują sklepem online, jednak oczekują od niego lepszych efektów.

Pamiętajmy także, że cyberbezpieczeństwo również odpowiada za efektywność naszego biznesu. A ignorowanie jego zasad może fatalnie się odbić na prowadzeniu każdego przedsięwzięcia.

– Udany cyberatak może nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek i wiarygodność firmy, ale również narazić na straty jej klientów – mówi Rafał Wiszniewski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa. – Oprócz wycieku haseł, danych wrażliwych czy zainfekowania witryny, systemy internetowego sklepu są narażone na ataki typu DDoS (Distributed Denial of Service). Ich głównym celem jest paraliż infrastruktury sklepu, a w efekcie uniemożliwienie działania usług, np. strony internetowej sklepu, jego poczty etc.

– Stąd kwestie bezpieczeństwa są tak istotne – dodaje ekspert. – Jakie są sposoby na odpowiednie zabezpieczenie swojego sklepu internetowego? Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie infrastruktury, zbieranie i monitorowanie zdarzeń pod kątem wystąpienia incydentów bezpieczeństwa, regularne aktualizacje, jak również szkolenia dla pracowników i administratorów. Aby zminimalizować skutki ataku DDoS, warto skorzystać z dostępnych usług ochrony oraz profesjonalnego wsparcia specjalistów.

Czego jeszcze dowiesz się w poradniku:

  • Co radzą nasi eksperci.
  • Jak prowadzić kompleksowe rozwiązania e-commerce?
  • O firmach, które skorzystały z cyfrowych rozwiązań i odniosły sukces.
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo cyfrowe dla swojej firmy?
  • Poznasz drogę od budowy sklepu po międzynarodową ekspansję.
  • Jakie wykorzystać cyberpakiety przeciwko cyberprzestępcom.

Masz pytania?
Zamów rozmowę z doradcą biznesowym


Obowiązek informacyjny

Mogą Cię również zainteresować

  • Jaki pakiet Microsoft wybrać dla firmy?

    Jaki pakiet Microsoft wybrać dla firmy?
    Jaki pakiet Microsoft wybrać dla firmy?
    Firma online 26 marca 2025

    Firma online

    Jednym z fundamentów, na których buduje się sukces firmy, jest odpowiednio dobrane oprogramowanie. Microsoft 365, jako wszechstronne narzędzie pracy, oferuje […]

  • Ochrona firmowego laptopa – antywirus czy Microsoft Defender?

    Ochrona firmowego laptopa – antywirus czy Microsoft Defender?
    Ochrona firmowego laptopa – antywirus czy Microsoft Defender?
    Firma online 25 marca 2025

    Firma online

    Cyberzagrożenia ewoluowały – to już nie tylko wirusy i malware, ale również zaawansowane ataki wymierzone bezpośrednio w użytkownika, takie jak […]

  • Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?

    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Ekologia cyfrowa — jak zredukować ślad węglowy w sieci?
    Firma online 10 marca 2025

    Firma online

    Zielona energia to nie tylko chwilowy trend. To też realna potrzeba i strategiczne rozwiązanie, które może kształtować przyszłość biznesu w […]

  • Nowoczesna centrala telefoniczna – klucz do efektywnej komunikacji biznesowej

    Nowoczesna centrala telefoniczna – klucz do efektywnej komunikacji biznesowej
    Nowoczesna centrala telefoniczna – klucz do efektywnej komunikacji biznesowej
    Firma online 5 marca 2025

    Firma online

    Komunikacja w firmach wymaga dostosowania narzędzi do zmieniających się potrzeb biznesowych. W tym kontekście ważne stają się centrale telefoniczne. Dlaczego? […]