#Poradnik część 3. Sprzedaż online – ile możesz zyskać?
Każdy biznes musi być opłacalny, również ten internetowy. Dane pokazują, że w sieci polskim przedsiębiorcom powodzi się całkiem nieźle. Ale jak właściwie osiągnąć wysoki współczynnik konwersji e-commerce? Skorzystaj z porad trzeciej części naszego przewodnika online.
E-commerce wciąż zyskuje na wartości. Za 25 lat w krajach rozwiniętych aż 75 proc. zakupów będzie robiona online. Pozostałe 25 proc. również zostanie, przynajmniej częściowo, zdigitalizowane – tak pokazują prognozy Unity Group.
Nie trzeba jednak sięgać aż tak daleko. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 proc. Większość biznesów jednak nie jest przygotowanych na przejście do świata cyfrowego ze względu na obciążenia starymi modelami biznesowymi.
Biznes online – narzędzia i wsparcie
Tak duża transformacja handlu opiera się głównie na technologiach, a popyt na ich wdrażanie rośnie bardzo dynamicznie. To powoduje, że branża usług IT w tym sektorze się konsoliduje.
Dzięki e-commerce można dzisiaj sprzedać praktycznie każdy produkt i usługę. Sekretem jest dotarcie do potencjalnego klienta i przedstawienie mu oferty w taki sposób, by skłonić go do zakupu.
Pytanie nie brzmi już więc „czy inwestować w e-commerce”, ale „jak to zrobić, by uzyskać możliwie najszybszy zwrot z inwestycji”. I na to pytanie odpowiadamy w poradniku „Wszystko jest do sprzedania: kompendium skutecznego e-commerce”, który możesz pobrać bezpłatnie poniżej.
Zobacz również dwie poprzednie części: pierwszą i drugą.
Personalizacja w e-commerce
Aż 63 proc. konsumentów postrzega dopasowaną do ich potrzeb ofertę̨ jako jeden z głównych powodów swoich decyzji zakupowych. Dlatego też personalizacja w e-commerce to jedno z kluczowych zagadnień naszego poradnika.
Przedstawiamy w nim efektywne i ekonomiczne w implementacji rozwiązania, które pozwolą nie tylko zwrócić uwagę klienta na ofertę, ale również skłonić go do zakupu i sprawić, by do nas wrócił.
Jedną z firm, której się to udało jest Ekskluzywna.pl.
Sprzedaż internetowa – bezpieczny interes
W poradniku wskazujemy również, jak osiągnąć współczynniki konwersji e-commerce wyższe o blisko 50 proc. czy wzrosty sprzedaży rzędu 25-45 proc. na przykładzie marek, które zdecydowały się na zastosowanie proponowanych przez nas gotowych rozwiązań.
Adresujemy ten materiał do firm na każdym etapie ich e-commerce’owej przygody – zarówno do tych, które dopiero myślą o rozpoczęciu sprzedaży online, jak i do przedsiębiorstw, które dysponują sklepem online, jednak oczekują od niego lepszych efektów.
Pamiętajmy także, że cyberbezpieczeństwo również odpowiada za efektywność naszego biznesu. A ignorowanie jego zasad może fatalnie się odbić na prowadzeniu każdego przedsięwzięcia.
– Udany cyberatak może nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek i wiarygodność firmy, ale również narazić na straty jej klientów – mówi Rafał Wiszniewski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa. – Oprócz wycieku haseł, danych wrażliwych czy zainfekowania witryny, systemy internetowego sklepu są narażone na ataki typu DDoS (Distributed Denial of Service). Ich głównym celem jest paraliż infrastruktury sklepu, a w efekcie uniemożliwienie działania usług, np. strony internetowej sklepu, jego poczty etc.
– Stąd kwestie bezpieczeństwa są tak istotne – dodaje ekspert. – Jakie są sposoby na odpowiednie zabezpieczenie swojego sklepu internetowego? Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie infrastruktury, zbieranie i monitorowanie zdarzeń pod kątem wystąpienia incydentów bezpieczeństwa, regularne aktualizacje, jak również szkolenia dla pracowników i administratorów. Aby zminimalizować skutki ataku DDoS, warto skorzystać z dostępnych usług ochrony oraz profesjonalnego wsparcia specjalistów.
Czego jeszcze dowiesz się w poradniku:
- Co radzą nasi eksperci.
- Jak prowadzić kompleksowe rozwiązania e-commerce?
- O firmach, które skorzystały z cyfrowych rozwiązań i odniosły sukces.
- Jak zapewnić bezpieczeństwo cyfrowe dla swojej firmy?
- Poznasz drogę od budowy sklepu po międzynarodową ekspansję.
- Jakie wykorzystać cyberpakiety przeciwko cyberprzestępcom.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.