Terminal płatniczy – koniec kłopotów z gotówką
Udostępnienie płatności bezgotówkowej nie jest wyborem przedsiębiorcy, ale jego obowiązkiem. To, jakie narzędzie wybierze, zależy od niego i biznesu, jaki prowadzi. Jedni zdecydują się na przenośny terminal płatniczy w telefonie, inni na stacjonarny lub mPOS. Ze względu na wygodę, rosnącą popularnością cieszy się ten pierwszy – mobilny terminal. Cena takiego rozwiązania jest stosunkowo niska, a zmiany, które może wprowadzić w firmie: ogromne.
Mobilny terminal płatniczy – rozwiązanie na miarę naszych czasów
Pierwsze terminale płatnicze POS pojawiły się już pod koniec lat 70. XX w. w USA. Skorzystanie z nich wiązało się z odczytem kart za pomocą paska magnetycznego. Dziś obsługują transakcje zbliżeniowe, w ramach których klient jedynie zbliża do urządzenia kartę płatniczą lub smartfona. Technologia jednak poszła znacznie dalej. Mobilny terminal Sum Up nie musi być podłączony do prądu, by działał, może zmieścić się nawet w kieszeni koszuli, a dzięki zintegrowanej aplikacji sprawia, że płatności są jeszcze wygodniejsze.
Płatności bezgotówkowe – korzyści mobilnego terminalu dla firmy
Polacy są w czołówce fanów płatności cashless. Jakoś korzystanie z gotówki nam się znudziło. Podobnie jest w przypadku firm, nikt nie chce nosić utargu do banku czy wpłatomatu. To kłopot i strata czasu.
Wprowadzanie takich rozwiązań, jak mobilny terminal, wymuszają sami klienci. Aż 65 proc. Polaków korzysta z karty płatniczej. Używamy jej w centrach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych (76 proc.), a także na stacjach benzynowych (52 proc.). Coraz więcej z nas uważa, że rozwój nowoczesnych płatności w Polsce powinien zdecydowanie przyspieszyć. To wnioski z badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” zaprezentowanego przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB).
– Korzyści dla biznesu wynikające z akceptacji transakcji bezgotówkowych są bardzo duże. Płatności bezgotówkowe – zwłaszcza w modelu bezdotykowym – są szybsze i wygodniejsze od typowej płatności gotówką, co można zaobserwować choćby w osiedlowych sklepach spożywczych. To krótsze kolejki i mniejsze prawdopodobieństwo błędów kasjerskich. Brak gotówki w sklepowej kasie to również mniejsze straty w przypadku napadu, kradzieży lub pożaru – powiedział w jednym z wywiadów Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska, właściciel marki PolCard.
Płatności bez formalności z mobilnym terminalem
Niezależnie od tego, czy prowadzimy salon fryzjerski, kiosk, czy firmę informatyczną, współczesny rynek wymusza na nas nadążanie za technologicznymi nowinkami. Nawet jeśli mamy sklep z antykami, klienci i tak oczekują od nas nowoczesnego podejścia do kwestii finansowych.
Na przykład realizowania mobilnych płatności tak samo, jak robią to inne sklepy i punkty usługowe. Spełnienie tych oczekiwań wbrew pozorom nie musi być kosztowne ani skomplikowane. Wystarczy skorzystać z rozwiązań przygotowanych z myślą o potrzebach firm z sektora MŚP. Takich jak np. mobilny terminal płatniczy bez abonamentu.
Na przedsiębiorcy spoczywa wiele obowiązków, które musi wypełnić, by móc zajmować się tym, co najważniejsze – dostarczaniem usług klientom. Dlatego warto korzystać z rozwiązań, które pozwalają zaoszczędzić czas poświęcany formalnościom.
Dzięki nim możemy przeznaczyć go na działania przynoszące zysk. Rozwiązania technologiczne, z których korzystamy w biznesie, powinny być nie tylko skuteczne, lecz także proste i intuicyjne – a taki właśnie jest mobilny terminal płatniczy Sum Up.
Jakie są rodzaje terminali?
- Terminale stacjonarne (LAN lub GPRS) – muszą być podłączone do prądu. Są używane m.in.: w sklepach, hotelach, punktach usługowych.
- Terminale bezprzewodowe (WIFI, GPRS, Bluetooth) – mają bazę dokującą oraz czytnik.
- Terminale z wbudowaną klawiaturą – można je spotkać tam, gdzie podchodzimy z terminalem do klienta.
- Terminale mobilne (GPRS) – posiadają dobrą baterię. Przydają się w biznesie, w którym trzeba być w ruchu; są dobre dla taksówkarzy, handlu obnośnego czy dostawców.
- Terminale mPOS – małe czytniki kart płatniczych połączone z urządzeniem mobilnym. Ich funkcje ograniczają się do przyjmowania płatności, bez dodatkowych usług.
Warto wiedzieć:
Od 1 stycznia 2022 r., właściciele firm są zobowiązani do umożliwienia dokonania płatności w formie bezgotówkowej: „Przedsiębiorca zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego”. Natomiast od 1 lipca 2022 r. kasy online muszą być zintegrowane z terminalem płatniczym.
Terminal zawsze pod ręką – terminal mobilny SumUp
Przykładem praktycznego i nowoczesnego podejścia do prowadzenia firmy są terminal i aplikacja Sum Up. Razem z urządzeniem dostajemy dostęp do darmowej aplikacji, w której możemy sprawdzać wszystkie transakcje. Nie podpisujemy umowy z bankiem; co więcej, Sum Up to mobilny terminal płatniczy bez abonamentu.
Zaletą jest to, że terminal przenośny jest niewielki i prosty w obsłudze. Jeśli klient poprosi o potwierdzenie transakcji? Możemy je przekazać SMS–em lub e–mailem. Z mobilnym terminalem Sum Up dostaniemy również pełny dostęp do raportów przyjmowanych płatności. Klienci mogą płacić najpopularniejszymi kartami płatniczymi: Visa, MasterCard, American Express,VPay oraz Google i Apple Pay. A mobilny terminal przyjmie każda sumę, bez limitów.
Jak więc działa mobilny terminal i usługa SumUp?
- Kupujemy SumUp. Zastanawiasz się, jaka jest cena mobilnego terminala płatniczego? Prawdopodobnie niższa niż myślisz! Sprawdź aktualną cenę na stronie.
- Ściągamy darmową aplikację na nasz terminal przenośny. Mamy stałą prowizję od transakcji: 1,49 proc.
- Łączymy urządzenie z telefonem. Mobilny terminal SumUp nie wymaga częstego ładowania. Na jednym ładowaniu możemy przeprowadzić ok. 400 transakcji.
- Przyjmujemy płatność. Aplikacja i terminal są zabezpieczone najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
- Klient nie musi dostać ani SMS-a, ani maila z potwierdzeniem, ale może.
Futurolog Ian Pearson przewiduje, że już w 2040 r. PIN potwierdzający płatność prześlemy telepatycznie. Zanim jednak do tego dojdzie, spokojnie możemy zdecydować się na mobilny terminal i aplikację SumUp.