Zadowolony klient? Sekretem jest jeden telefon
Dzwoni telefon od potencjalnego klienta. Co może pójść nie tak? Jeśli dobrze się zastanowić: całkiem sporo. Pozytywny scenariusz, zakończony nową relacją biznesową, jest jednak równie prawdopodobny. Jak więc sprawić, by zaistniał ten drugi wariant? Co zrobić, by klient był zadowolony? Zacznijmy od początku, czyli połączenia…
Profesjonalna obsługa klienta? Zaczyna się od odebrania telefonu!
Pierwsza kwestia: czy telefon w ogóle został odebrany? Niestety, często w natłoku obowiązków pracownikowi zdarza się po prostu nie usłyszeć przychodzącego połączenia. A niestety, jak pokazują dane, aż 85 proc. dzwoniących, jeśli nie połączy się za pierwszym razem, już więcej nie zadzwoni. Brak obsługi to również jakość obsługi klienta.
Następną zmienną (często nawet bardzo zmienną) jest numer, pod który zadzwoniła osoba zainteresowana ofertą firmy. Nierzadko dzwoniący dysponuje jedynie kontaktem do przedstawiciela handlowego lub pracownika regionalnego, który pewnie nie będzie miał wglądu we wszystkie aspekty oferty. Być może nawet pracuje już w innym dziale lub w innym przedsiębiorstwie. Jeśli więc potencjalny klient nie skontaktuje się od razu z odpowiednim pracownikiem, prawdopodobnie będzie musiał opisywać swoją sprawę kilkakrotnie. To zaś potrafi skutecznie zredukować entuzjazm dzwoniącego, niezależnie od atrakcyjności oferty i samo w sobie obniża jakość telefonicznej obsługi klienta.
Nocny klient może być również zadowolonym klientem
Duże przedsiębiorstwa zwykle mogą pozwolić sobie na całodobowe infolinie lub konsultantów odpowiadających na pytania o każdej porze dnia i nocy. Wiąże się to jednak z niemałymi inwestycjami w celu zyskania profesjonalnej obsługi klienta, które nie zawsze są konieczne.
Aby mieć zadowolonych klientów wystarczy udostępnić im opcję dodzwonienia się do Twojej firmy i nagrania zapytania.
Pracownik telefonicznej obsługi klienta o odpowiednich kompetencjach będzie mógł oddzwonić następnego dnia w godzinach pracy, znając już problem dzwoniącego i potrafiąc na niego odpowiedzieć. Dzięki temu zwiększy się poziom zadowolenia klienta, a tym samym – jakość jego obsługi.
Jak zatem sprawić, by telefoniczna obsługa klienta była przemyślana i profesjonalna, a klient zadowolony?
I tutaj dochodzimy do najważniejszego: istnieje narzędzie pozwalające zapanować nad wszystkimi powyższymi etapami telefonicznej obsługi klienta. Zintegruje numery komórkowe i stacjonarne firmy w jeden, główny numer, co uczyni komunikację telefoniczną tak prostą, jak to możliwe. Pomoże zadbać o to, by każde połączenie zostało odebrane, przekieruje je do odpowiedniej osoby lub działu, a poza godzinami pracy przejmie funkcję sekretariatu. Słowem: pomoże zbudować profesjonalną obsługę klienta.
Rozwiązanie to nazywa się Wirtualna Centralka Orange.
Poważny wizerunek marki to wzrost poziomu zadowolenia klienta
Co nie mniej ważne, Wirtualna Centralka Orange potrafi stać się cennym narzędziem w budowaniu nie tylko dobrej obsługi klienta, ale też profesjonalnego wizerunku marki. Udostępnia bowiem funkcjonalności na poziomie korporacyjnym, takie jak automatyczne kierowanie połączeń czy możliwość stworzenia własnego call center bez inwestycji w dodatkową infrastrukturę i zatrudniania kolejnych osób do telefonicznej obsługi recepcji.
Rozwój firmy to zwykle nowi pracownicy i… nowe numery telefonów. Dzięki pełnej skalowalności Wirtualnej Centralki Orange dodanie ich do aktualnej struktury połączeń nie będzie stanowiło żadnego problemu. Usługa od Orange dla Firm w pełni dostosowuje się do potrzeb każdego przedsiębiorstwa – tych aktualnych i tych przyszłych.
Wirtualna Centralka Orange sprawdzi się tam, gdzie tradycyjne rozwiązania telefoniczne nie wystarczają. Obrazuje to doskonale poniższa infografika.