Jak działa ujednolicona komunikacja zdalna i gdzie znajdzie zastosowanie?
Komunikacja 17 sierpnia 2021 <1 minuta czytania

Jak działa ujednolicona komunikacja zdalna i gdzie znajdzie zastosowanie?

Odbieranie połączeń na wielu urządzeniach, integracja z programem pocztowym, przekierowanie połączenia, współdzielenie ekranu podczas wideokonferencji – to tylko część funkcjonalności, które daje ujednolicona komunikacja zdalna.

Niewiele jest rzeczy, które bardziej dezorganizują pracę zdalną, niż problemy techniczne. Frustracja i strata cennego czasu to te najmniej szkodliwe. W najgorszym wypadku możemy utracić cenne i poufne dane lub stracić klienta tylko dlatego, że niestabilne łącze zakłóciło naszą prezentację. Należy przewidywać, że telekonferencje i wideokonferencje na stałe zagoszczą w biznesie i zastąpią część spotkań, które do tej pory odbywaliśmy osobiście. Zdalne narady, szkolenia i prezentacje to spora oszczędność czasu i pieniędzy. Mają jednak sens jedynie wówczas, gdy jesteśmy do nich dobrze przygotowani – nie tylko merytorycznie, lecz również technicznie.

Zawsze dostępni dzięki sprawnej komunikacji

Niezależnie od tego, czy działamy w modelu biznesowym, czy dostarczamy usługi dla klientów indywidualnych, powodzenie naszego przedsięwzięcia często zależy od dostępności. Czasem nawet od tego, czy w odpowiednim momencie odbierzemy telefon. Aby zwiększyć dostępność, nie ograniczając się przy tym koniecznością przebywania w jednym miejscu, możemy przydzielić każdemu pracownikowi jeden indywidualny numer telefonu. Dzięki temu będzie miał zawsze możliwość odebrania połączenia zarówno przez telefon stacjonarny, jak i aplikację na telefonie, tablecie czy komputerze – w zależności od tego, gdzie się akurat znajduje.

Ujednolicona komunikacja pozwala również na ustawienie automatycznych przekierowań w sytuacji, gdy jedna osoba nie odbiera, co zwiększa szansę na podjęcie rozmowy z klientem lub szybką reakcję firmy w razie jakichkolwiek problemów.

Usprawnienie pracy zdalnej

W czasie pandemii musieliśmy szybko nauczyć się współpracować niemal wyłącznie w trybie zdalnym. W przypadku wielu działalności, szczególnie tych stawiających przede wszystkim na kontakt osobisty, takich jak biura architektoniczne czy firmy consultingowe, taka zmiana mogła być trudna.

Dziś jednak mądrzejsi o doświadczenia ostatniego roku wiemy, że można spokojnie współpracować w trybie zdalnym – z zespołem, podwykonawcami, partnerami i klientami. Pod warunkiem, że dysponujemy odpowiednimi narzędziami.

Podstawą są oczywiście programy do pracy zdalnej, dające możliwość nawiązywania połączeń wielostronnych, zarówno tekstowych, głosowych, jak i w formie wideo, tworzenia zespołów, wysyłania plików czy wiadomości tekstowych i dzielenia ekranu. Mając do dyspozycji wszystkie te funkcjonalności, jesteśmy w stanie współpracować tak, jak gdybyśmy byli w jednym pomieszczeniu.

Aby dodatkowo usprawnić planowanie spotkań, możemy zintegrować nasze komunikatory z kalendarzem i Outlookiem. Ułatwia to sprawdzenie dostępności współpracowników, pilnowanie terminów spotkań i innych zaplanowanych aktywności. Tego typu programy do pracy zdalnej przydają się szczególnie w przypadku działalności wymagających odbywania wielu spotkań i konsultacji, na przykład w małych agencjach nieruchomości lub rodzinnych firmach budowlanych.

 

Wsparcie dla zdalnego biura

Praca w modelu zdalnym i hybrydowym zostanie z nami nawet wówczas, gdy skończy się już pandemia. Dla firm funkcjonujących w ten sposób najważniejsze jest, by klienci nie odczuli, że z powodu nieobecności w biurze cierpi jakość usług lub kontakt jest utrudniony.

Tu również przychodzą z pomocą usługi dostępne w ramach Biznesowej Komunikacji Orange. Możemy nagrać zapowiedzi głosowe, kierować rozmówców pod zaprogramowany numer lub umożliwić zostawienie wiadomości głosowej.

Przydatna będzie również możliwość wysyłania i odbierania faksów za pośrednictwem programu pocztowego. Nie musimy się więc obawiać, że podczas nieobecności w biurze ominie nas ważna wiadomość.

Czy moja firma potrzebuje ujednoliconej komunikacji?

Komunikacja jest kluczowa dla funkcjonowania większości firm. Im więcej pracowników korzystających z kilku niezależnych urządzeń liczy sobie firma, tym trudniej zapanować nad rozproszoną komunikacją. Będzie to jednak uciążliwe nawet dla mniejszych przedsiębiorców, szczególnie jeśli muszą skoordynować działania kilku osób pracujących w różnych miejscach.

Rozwiązanie docenią tym bardziej firmy, które mają w swoich strukturach kilka punktów sprzedaży czy obsługi znajdujących się w oddalonych od siebie lokalizacjach. Handlowcy, których działalność wiąże się z podróżami po kraju lub najbliższej okolicy, potrzebują niezawodnych, bezpiecznych sposobów na przesyłanie danych i prowadzenie rozmów z klientami.

Chmurowe zarządzanie platformą do komunikacji sprawia, że będzie to również dobre wyjście dla firm posiadających przenośne biura, jak np. w przypadku firm budowlanych. Tworzenie specjalistycznej infrastruktury IT w takich obiektach jest nieopłacalne, a rozwiązanie chmurowe możemy swobodnie wykorzystać w kolejnych tymczasowych biurach.

Jeśli nadal nie masz pewności, czy ujednolicona komunikacja sprawdzi się w Twojej firmie, dowiedz się więcej na: www.orange.pl/duze-firmy/biznesowa-komunikacja-orange

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI

    Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI
    Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI
    Komunikacja 3 września 2024

    Komunikacja

    Branża telewizyjna i reklamowa dynamicznie ewoluuje w odpowiedzi na postępującą cyfryzację i rosnące oczekiwania personalizacji. Jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań, […]

  • ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!

    ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!
    ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!
    Komunikacja 27 sierpnia 2024

    Komunikacja

    Z raportu magazynu ITwiz Best100 za rok 2023 wynika, że wartość rynku IT wzrosła o ponad czternaście procent. Natomiast rynek […]

  • Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę

    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Komunikacja 1 marca 2024

    Komunikacja

    Najtańsza i najbardziej ekologiczna jest ta energia, której się nie zużyje. Dlatego każde działanie, które pozwala oszczędzać energię, ma znaczenie. […]

  • Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?

    Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?
    Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?
    Komunikacja 2 stycznia 2024

    Komunikacja

    Każdego dnia na całym świecie wykonuje się miliony połączeń z biurem obsługi klienta. Sposób, w jaki te rozmowy są prowadzone, […]