Halo, jest tam ktoś? Profesjonalna obsługa klientów w małej firmie
Komunikacja 26 października 2021 <1 minuta czytania

Halo, jest tam ktoś? Profesjonalna obsługa klientów w małej firmie

Szybki i niezawodny system zapewniający kontakt z klientami, wsparcie w komunikacji między recepcją, handlowcami i działem logistyki? Kto by nie marzył o podobnym rozwiązaniu. Najczęściej jednak szefom małych firm przy rozważaniu takiej opcji towarzyszy myśl nie stać mnie na to”. Nic bardziej mylnego.

 

Wirtualna Centralka Orange została zaprojektowana tak, aby sprawdziła się w każdym przedsiębiorstwie – małym i dużym. Nie trzeba mieć żadnej zaawansowanej technicznie aparatury, nie ma konieczności kupowania lub dzierżawy drogich fizycznych central telefonicznych ani budowania kablowych sieci wewnętrznych, nie jest też wymagana asysta mistrzów IT. W skrócie: Wirtualna Centralka Orange to całkowicie bezprzewodowe rozwiązanie, umożliwiające uporządkowanie komunikacji w firmie. A zatem – nie kilka różnych telefonów, rozsianych po wizytówkach pracowników, a jeden stały. Jak w dużej, profesjonalnej firmie. I już nie trzeba się martwić, że klient nie będzie wiedział, gdzie zadzwonić, a były pracownik zabierze ze sobą kontakty partnerów i rozkręci własny biznes.

 

Prosta w obsłudze telefonia dla firm

Warto podkreślić, że aplikacja do obsługi jest bardzo prosta i intuicyjna. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji włącza się kreator, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez konfigurację centralki. Aby móc zacząć korzystać z menedżera połączeń, wystarczy mieć komputer z dostępem do internetu. Dzięki temu to Ty jako właściciel możesz w pełni kontrolować przepływ informacji, jakość obsługi i potencjalne zapytania sprzedażowe. Dobra, tyle teorii, a jak to wygląda w praktyce?

 

Sprawdźcie, jak właściciele warsztatu mechanicznego, gabinetu stomatologicznego i sklepu internetowego wykorzystują mobilny telefoniczny system obsługi biura.

Warsztat samochodowy – głosowy menedżer połączeń

Mechanik, właściciel warsztatu samochodowego, rozszerzył swoją działalność o usługi wulkanizacji i sklep z częściami, prowadzony przez jego asystenta. Do tej pory wszystkim podawał numer swojego telefonu, ale rozszerzony zakres usług spowodował wzrost liczby połączeń, na które nie zawsze może odpowiedzieć. W efekcie potencjalni klienci często dzwonią do konkurencji.

Dzięki Wirtualnej Centralce Orange numer telefonu mechanika został ustawiony jako numer główny warsztatu, a po jego wybraniu rozmówca słyszy powitanie oraz zaproszenie do wybrania liczby „1” w celu połączenia z mechanikiem, „2” – aby połączyć się z wulkanizatorem i „3” – aby rozmawiać ze sprzedawcą w sklepie. Jeżeli mechanik nie odbiera połączenia zbyt długo, może być ono przełączone do wulkanizatora, który porozmawia z potencjalnym klientem i weźmie od niego namiary. Alternatywnie może być odtworzony komunikat z informacją, że mechanik oddzwoni na numer osoby inicjującej połączenie w wolnym czasie. Natomiast gdy klient zadzwoni poza godzinami pracy firmy, usłyszy stosowny komunikat o czasie jej otwarcia.

Przychodnia stomatologiczna – pomocne przekierowania

Wysoka jakość usług świadczonych przez przychodnię stomatologiczną i dbałość o pacjenta spowodowały, że czas oczekiwania na wizytę wydłużył się nawet do miesiąca. Pozytywna opinia o placówce zaczęła być konfrontowana z negatywną oceną o utrudnionym kontakcie z personelem przychodni. Dotychczas w przychodni był zainstalowany telefon stacjonarny, a jego numer pojawiał się w reklamach. Telefony komórkowe do poszczególnych lekarzy miały ich asystentki, jednak niechętnie podawały je pacjentom, aby nie były przekazywane osobom trzecim. Postanowiono zmienić ten styl komunikowania się z pacjentami.

Dzięki Wirtualnej Centralce Orange jako główny numer telefonu podłączono funkcjonujący dotychczas telefon stacjonarny. Komunikat głosowy informuje o godzinach przyjęć poszczególnych stomatologów. Istnieje też możliwość połączenia się z asystentkami poszczególnych lekarzy po wybraniu odpowiedniego numeru wewnętrznego – rozmowa jest wówczas przekazywana na telefon komórkowy właściwej asystentki. Jeżeli w trakcie rozmowy uzna ona, że istnieje potrzeba połączenia pacjenta bezpośrednio z lekarzem, ma także prawo przekierowania rozmowy na numer jego telefonu komórkowego, bez podawania go pacjentowi.

Sklep internetowy – połączenia oczekujące pod kontrolą

W niewielkim sklepie internetowym, specjalizującym się w sprzedaży kawy z całego świata, pracuje kilka osób – handlowcy, specjalista ds. sprzedaży w serwisach aukcyjnych, księgowa, magazynier i sekretarka. Rozwój firmy i rosnąca liczba zleceń powodują stały wzrost telefonicznych zapytań o ofertę, ceny, konsultacje związane z wyborem najlepszego produktu. Klienci często dzwonią również po to, by sprawdzić status swojego zamówienia. W efekcie wszyscy handlowcy z reguły są zajęci, a liczba połączeń oczekujących zwiększa się z minuty na minutę.

Z problemem kolejkowania poradzono sobie dzięki wbudowanej w Wirtualną Centralkę Orange funkcji Wywołaj Serwer. Centralkę zintegrowano z firmowym systemem zamówień, który po wybraniu przez klienta odpowiedniej opcji z menu i wpisaniu numeru zamówienia udostępnia jego status, a automatyczny lektor odczytuje go, informując, czy przesyłka została już wysłana (i kiedy), czy też nie. Klient ma także możliwość wyboru opcji rozmowy z handlowcem, a ten – jeśli jest taka potrzeba – szybkiej konsultacji telefonicznej z księgową w celu weryfikacji dokonania płatności lub z magazynierem w celu sprawdzenia dostępności towaru.

Elastyczne usługi dla firm

Trzy różne firmy, odmienne potrzeby – jedno rozwiązanie. Główną zaletą Wirtualnej Centralki Orange jest jej elastyczność. Klienci mają możliwość wyboru jednego z czterech pakietów taryfowych dopasowanych do swoich potrzeb, a także negocjacji warunków stworzenia własnego pakietu taryfowego w zależności od liczby podłączonych stacjonarnych lub komórkowych numerów telefonicznych.

W każdym z pakietów dostępny jest ten sam zestaw funkcji, które można włączać
i wyłączać w dowolnym czasie (np. dodawać lub odejmować użytkowników). Administrator centralki w firmie poprzez stronę WWW może samodzielnie w prosty sposób dokonywać zmian konfiguracyjnych i implementować najbardziej rozbudowane scenariusze.

 

Rozwiązaniu temu zaufały już tysiące klientów. Ty możesz być jednym z nich.

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI

    Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI
    Rewolucja w reklamie telewizyjnej – technologia DAI
    Komunikacja 3 września 2024

    Komunikacja

    Branża telewizyjna i reklamowa dynamicznie ewoluuje w odpowiedzi na postępującą cyfryzację i rosnące oczekiwania personalizacji. Jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań, […]

  • ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!

    ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!
    ITwiz Best100 edycja 2024. Rynek IT ma się dobrze!
    Komunikacja 27 sierpnia 2024

    Komunikacja

    Z raportu magazynu ITwiz Best100 za rok 2023 wynika, że wartość rynku IT wzrosła o ponad czternaście procent. Natomiast rynek […]

  • Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę

    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Komunikacja 1 marca 2024

    Komunikacja

    Najtańsza i najbardziej ekologiczna jest ta energia, której się nie zużyje. Dlatego każde działanie, które pozwala oszczędzać energię, ma znaczenie. […]

  • Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?

    Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?
    Telefoniczna obsługa klienta – na czym polega?
    Komunikacja 2 stycznia 2024

    Komunikacja

    Każdego dnia na całym świecie wykonuje się miliony połączeń z biurem obsługi klienta. Sposób, w jaki te rozmowy są prowadzone, […]