Abonament czy karta – czym się różnią te oferty i co wybrać?

Abonament czy karta – czym się różnią te oferty i co wybrać?

Wybierając ofertę komórkową, możesz zdecydować się m.in. na abonament lub numer na kartę. Sprawdź, czym różnią się te dwa rozwiązania i które z nich okaże się lepsze dla Ciebie.

Abonament komórkowy – podstawowe informacje

Po podpisaniu umowy z operatorem komórkowym abonament komórkowy zapewnia dostęp do usług telekomunikacyjnych w zamian za comiesięczną opłatę abonamentową.

W ramach abonamentu możesz nie tylko dzwonić czy wysyłać wiadomości SMS lub MMS, ale i korzystać z określonego pakietu danych internetowych. W Orange masz rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu w Polsce i w Unii Europejskiej.

W abonamencie bardzo często dostępne są też dodatkowe usługi, np. w Orange w wybranych planach zyskujesz dostęp do telewizji mobilnej (pakiet podstawowy).

Nie płać za abonament nawet przez pierwsze 5 miesięcy >>

Liczba miesięcy darmowego abonamentu i jego ceny po darmowym okresie zależą od wybranego planu.

Telefon na kartę – abc

W przypadku oferty na kartę, aby móc wysyłać SMS-y, wykonywać połączenia czy korzystać z internetu, musisz najpierw doładować ją określoną kwotą. Nie musisz natomiast zawierać umowy. W Orange na kartę wystarczy kupić starter – online lub w punkcie sprzedaży  – i zarejestrować numer.

Aby doładować konto, możesz skorzystać z aplikacji Mój Orange lub strony Doładowania Orange. W momencie, w którym wykorzystasz dostępne na koncie środki, nie będziesz mieć możliwości wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów do momentu kolejnego doładowania.

Sprawdź ofertę na kartę w Orange >>

Abonament vs karta

Między abonamentem a kartą występuje kilka kluczowych różnic. W przypadku abonamentu, aby cieszyć się nieprzerwanym korzystaniem z usług, trzeba podpisać umowę i pamiętać o systematycznych płatnościach.

Jeśli masz telefon na kartę, musisz co jakiś czas doładowywać konto, aby móc dalej dzwonić czy wysyłać SMS-y – nie ma natomiast umowy ani z góry ustalonych terminów wpłat. Doładowujesz kartę wtedy, gdy potrzebujesz i nie podpisujesz kontraktu na dłuższy okres. .

Abonament czy karta – co wybrać?

Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i odpowiada na różne potrzeby użytkowników – i to właśnie od nich powinno zależeć, którą ofertę wybierzesz.

Kiedy wybrać abonament?

Abonament to idealny wybór dla osób, które korzystają z telefonu z dużą częstotliwością, a co za tym idzie – potrzebują stałego dostępu do usług telekomunikacyjnych. Jeśli więc spędzasz wiele godzin tygodniowo, rozmawiając z bliskimi lub klientami czy surfując w sieci, postaw na abonament.

Okaże się on trafionym rozwiązaniem również w przypadku, gdy planujesz zakup nowego urządzenia na raty – często urządzenia z abonamentem mają korzystniejszą cenę.

Abonament to gwarancja komfortu i spokoju.

Sprawdź ofertę dla przenoszących numer: Plan L z internetem 5G bez limitu nawet 50% taniej przez rok >>

Kiedy postawić na kartę?

Karta stanowi dobre rozwiązanie dla osób, które znacznie rzadziej telefonują lub wysyłają SMS-y i nie chcą płacić za usługi, których nie wykorzystają. Jeżeli więc korzystasz z telefonu sporadycznie, oferta na kartę będzie wystarczająca.

Numer na kartę to trafiony wybór m.in. w przypadku nastolatków – co jakiś czas mogą oni otrzymać od opiekuna doładowanie na określoną kwotę do wykorzystania w ustalonym wspólnie okresie. Sprawdzi się również w przypadku osób, które:

  • potrzebują telefonu wyłącznie na krótki okres i chcą uniknąć formalności związanych z podpisywaniem umowy;
  • z powodu nieregularnych dochodów chcą mieć możliwość doładowania konta w dowolnej chwili;
  • chcą monitorować swoje wydatki na telefon.

Stojąc przed dylematem: „karta czy abonament”, weź pod uwagę osobiste preferencje i potrzeby, a na pewno dokonasz dobrego wyboru. Abonament zapewnia wygodę, dostęp do dodatkowych usług i przewidywalność kosztów na następne miesiące.

Drugie z rozwiązań to gwarancja elastyczności, kontroli nad wydatkami i braku długoterminowych zobowiązań.


Mogą Cię zainteresować również