Informacja prawna: Informacje w tym artykule były aktualne w czasie, gdy go publikowaliśmy. Od tego czasu nasza oferta, ceny czy dostępność produktów mogły ulec zmianie. Artykuł może posłużyć Ci, żeby sprawdzić historyczne informacje o naszych usługach i produktach. Jeśli potrzebujesz aktualnych informacji o naszej ofercie, wejdź na orange.pl lub odwiedź nas w salonach Orange.
Abonament czy karta – czym się różnią te oferty i co wybrać?
Wybierając ofertę komórkową, możesz zdecydować się m.in. na abonament lub numer na kartę. Sprawdź, czym różnią się te dwa rozwiązania i które z nich okaże się lepsze dla Ciebie.
Abonament komórkowy – podstawowe informacje
Po podpisaniu umowy z operatorem komórkowym abonament komórkowy zapewnia dostęp do usług telekomunikacyjnych w zamian za comiesięczną opłatę abonamentową.
W ramach abonamentu możesz nie tylko dzwonić czy wysyłać wiadomości SMS lub MMS, ale i korzystać z określonego pakietu danych internetowych. W Orange masz rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu w Polsce i w Unii Europejskiej.
W abonamencie bardzo często dostępne są też dodatkowe usługi, np. w Orange w wybranych planach zyskujesz dostęp do telewizji mobilnej (pakiet podstawowy).
Nie płać za abonament nawet przez pierwsze 5 miesięcy >>
Liczba miesięcy darmowego abonamentu i jego ceny po darmowym okresie zależą od wybranego planu.
Telefon na kartę – abc
W przypadku oferty na kartę, aby móc wysyłać SMS-y, wykonywać połączenia czy korzystać z internetu, musisz najpierw doładować ją określoną kwotą. Nie musisz natomiast zawierać umowy. W Orange na kartę wystarczy kupić starter – online lub w punkcie sprzedaży – i zarejestrować numer.
Aby doładować konto, możesz skorzystać z aplikacji Mój Orange lub strony Doładowania Orange. W momencie, w którym wykorzystasz dostępne na koncie środki, nie będziesz mieć możliwości wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów do momentu kolejnego doładowania.
Sprawdź ofertę na kartę w Orange >>
Abonament vs karta
Między abonamentem a kartą występuje kilka kluczowych różnic. W przypadku abonamentu, aby cieszyć się nieprzerwanym korzystaniem z usług, trzeba podpisać umowę i pamiętać o systematycznych płatnościach.
Jeśli masz telefon na kartę, musisz co jakiś czas doładowywać konto, aby móc dalej dzwonić czy wysyłać SMS-y – nie ma natomiast umowy ani z góry ustalonych terminów wpłat. Doładowujesz kartę wtedy, gdy potrzebujesz i nie podpisujesz kontraktu na dłuższy okres. .
Abonament czy karta – co wybrać?
Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i odpowiada na różne potrzeby użytkowników – i to właśnie od nich powinno zależeć, którą ofertę wybierzesz.
Kiedy wybrać abonament?
Abonament to idealny wybór dla osób, które korzystają z telefonu z dużą częstotliwością, a co za tym idzie – potrzebują stałego dostępu do usług telekomunikacyjnych. Jeśli więc spędzasz wiele godzin tygodniowo, rozmawiając z bliskimi lub klientami czy surfując w sieci, postaw na abonament.
Okaże się on trafionym rozwiązaniem również w przypadku, gdy planujesz zakup nowego urządzenia na raty – często urządzenia z abonamentem mają korzystniejszą cenę.
Abonament to gwarancja komfortu i spokoju.
Sprawdź ofertę dla przenoszących numer: Plan L z internetem 5G bez limitu nawet 50% taniej przez rok >>
Kiedy postawić na kartę?
Karta stanowi dobre rozwiązanie dla osób, które znacznie rzadziej telefonują lub wysyłają SMS-y i nie chcą płacić za usługi, których nie wykorzystają. Jeżeli więc korzystasz z telefonu sporadycznie, oferta na kartę będzie wystarczająca.
Numer na kartę to trafiony wybór m.in. w przypadku nastolatków – co jakiś czas mogą oni otrzymać od opiekuna doładowanie na określoną kwotę do wykorzystania w ustalonym wspólnie okresie. Sprawdzi się również w przypadku osób, które:
- potrzebują telefonu wyłącznie na krótki okres i chcą uniknąć formalności związanych z podpisywaniem umowy;
- z powodu nieregularnych dochodów chcą mieć możliwość doładowania konta w dowolnej chwili;
- chcą monitorować swoje wydatki na telefon.
Stojąc przed dylematem: „karta czy abonament”, weź pod uwagę osobiste preferencje i potrzeby, a na pewno dokonasz dobrego wyboru. Abonament zapewnia wygodę, dostęp do dodatkowych usług i przewidywalność kosztów na następne miesiące.
Drugie z rozwiązań to gwarancja elastyczności, kontroli nad wydatkami i braku długoterminowych zobowiązań.