Co zrobić, gdy telefon nie łączy się z WiFi?

Co zrobić, gdy telefon nie łączy się z WiFi?

Aby móc korzystać z internetu na telefonie, można albo włączyć dane mobilne, albo – jeśli jest taka możliwość – połączyć się z WiFi, co pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów. Czasem jednak okazuje się to problematyczne. Co zrobić, jeśli telefon nie łączy się z WiFi?

Jak włączyć WiFi w telefonie?

Obecnie właściwie wszystkie telefony są wyposażone w moduł WiFi, pozwalający na łączenie się z siecią internetową bez konieczności zużywania wykupionego transferu danych. Aby móc jednak korzystać z darmowego internetu, należy najpierw uruchomić WiFi. Jak włączyć internet w telefonie?

W telefonach z systemem operacyjnym Android można włączyć WiFi na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na użyciu menu podręcznego. Należy przesunąć palcem w dół ekranu, rozpoczynając ruch przy górnej krawędzi urządzenia. Następnie, po rozwinięciu menu, powinna być widoczna ikonka przedstawiająca trzy zaokrąglone łuki i kropkę. Należy kliknąć w nią i wybrać konkretną sieć. Często konieczne jest też wprowadzenie odpowiedniego hasła.

Poznaj internet domowy jakości Orange

Drugi sposób polega na wejściu w ustawienia telefonu. Tam jedną z dostępnych opcji powinno być WiFi. Po kliknięciu ukaże się lista dostępnych sieci, tak samo jak w przypadku łączenia się z siecią przy pomocy podręcznego menu.

Jak natomiast uruchomić WiFi w telefonie z systemem iOS? Należy postępować analogicznie, co w przypadku urządzenia z Androidem. Można włączyć WiFi albo przez ustawienia, albo poprzez centrum sterowania, będące odpowiednikiem menu podręcznego.

Telefon widzi WiFi ale nie łączy się – co zrobić?

Niekiedy połączenie się z internetem wymaga jednak nieco więcej zachodu. Może się na przykład zdarzyć, że mimo włączenia WiFi na telefonie i pojawienia się listy sieci internetowych, połączenie się z którąkolwiek z nich będzie niemożliwe. Czasem to kwestia braku znajomości hasła. Czasem jednak braku odpowiednio silnego sygnału. Aby sprawdzić, czy winny jest właśnie brak sygnału, należy zwrócić uwagę na to, jakie znaki pojawiają się obok ikonki WiFi. Jeśli są to dwie migające strzałki, oznacza to połączenie z siecią. Jeśli widzimy wykrzyknik, potwierdza to, że telefon nie połączył się z internetem. Co w przypadku gdy telefon widzi sieć WiFi, ale nie łączy się, a w dodatku pojawił się wspomniany wyżej wykrzyknik? Warto wtedy upewnić się, że wcześniej zostało wpisane dobre hasło (o ile oczywiście sieć była nim zabezpieczona).

Czasem problem z połączeniem może być też spowodowany nieprawidłowym działaniem innych aplikacji (w tym blokowaniem połączenia przez program antywirusowy), złośliwym oprogramowaniem czy błędną konfiguracją routera.

Sprawdź też: Router – co to jest, jak działa, który wybrać? >>

Telefon łączy się z WiFi, ale nie ma internetu – możliwe rozwiązania

Czasem zdarza się też, że telefon łączy się z WiFi, ale mimo to nie ma internetu. W tym przypadku ponownie winny może być słaby zasięg sieci, ale też złośliwe oprogramowanie czy nieprawidłowe działanie niektórych aplikacji. Jeśli wina leży po stronie telefonu, dobrym rozwiązaniem może być zrestartowanie urządzenia. Konieczne może być też odinstalowanie ostatnio ściągniętych aplikacji. Kiedy i to nie pomoże, warto spróbować przywrócenia telefonu do ustawień fabrycznych. Dobrze też sprawdzić ustawienia programu antywirusowego.

Wrzuć 5 bieg z internetem mobilnym 5G dla domu od Orange

Nierzadko problem z połączeniem to też wynik przeciążenia sieci. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że czasem brak połączenia z internetem to wina… literówki w adresie strony internetowej! Dlatego dobrze zawsze dokładnie sprawdzić, czy wpisany adres jest prawidłowy. Niekiedy problem może leżeć też po stronie przeglądarki internetowej. Z tego względy warto spróbować połączyć się z siecią za pomocą innej przeglądarki.

Co jeszcze można zrobić, jeśli telefon widzi sieć WiFi, ale nie łączy się lub mimo połączenia internet nie działa? Jeśli router do internetu znajduje się w domu, warto sprawdzić jego stan i zrestartować urządzenie. Niekiedy potrzebna może być też zmiana konfiguracji routera. Czasami w routerze może być aktywna opcja ukrywania sieci, co oznacza, że nie będzie ona widoczna dla innych urządzeń. W takim wypadku trzeba będzie dodać sieć ręcznie bezpośrednio w telefonie. Należy w tym celu wejść do ustawień WiFi, a następnie wybrać opcję „dodaj sieć” i wpisać identyfikator SSID.

Dowiedz się: Gdzie najlepiej postawić ruter i jak to zrobić? >>

Potencjalnych przyczyn braku możliwości połączenia z WiFi jest zatem sporo. Warto jednak wiedzieć, co zrobić w takim wypadku – i jakie sposoby mogą okazać się skuteczne.


Mogą Cię zainteresować również