Informacja prawna: Informacje w tym artykule były aktualne w czasie, gdy go publikowaliśmy. Od tego czasu nasza oferta, ceny czy dostępność produktów mogły ulec zmianie. Artykuł może posłużyć Ci, żeby sprawdzić historyczne informacje o naszych usługach i produktach. Jeśli potrzebujesz aktualnych informacji o naszej ofercie, wejdź na orange.pl lub odwiedź nas w salonach Orange.
Telefon nie chce się włączyć? Oto, co możesz zrobić
Telefon sam się wyłączył i nie chce się uruchomić z powrotem? Wydaje Ci się, że Twój smartfon jest już nie do uratowania? Podpowiemy Ci, co zrobić gdy telefon nie chce się włączyć. Sprawdź te proste sposoby, zanim udasz się do serwisu.
Dlaczego telefon sam się wyłączył i nie chce się włączyć?
Jakie mogą być przyczyny tego, że telefon nie chce się włączyć? Poznaj kilka możliwych powodów.
-
Przeciążona bateria
Zastanawiasz się, dlaczego telefon sam się wyłączył i nie chce się włączyć? Rozbudowane aplikacje zajmujące wiele pamięci, gry czy programy działające w tle, mogą doprowadzić do przegrzania baterii telefonu.
Jeśli Twój smartfon samoistnie się wyłącza, może być to odgórnie zaprogramowana funkcja, która ma na celu ochronę urządzenia przed zbyt wysoką temperaturą. Restarty telefonu pozwalają nieco odciążyć działanie podzespołów.
Jeśli korzystasz z telefonu już wiele lat, problemem może być zużyta bateria. Akumulator, który jest wyeksploatowany, może przyczyniać się do przypadkowego wyłączania i włączania się telefonu.
Przeczytaj również: Bateria do telefonu ‒ wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć >>
-
Awaria oprogramowania i wadliwe aplikacje
Telefon nie chce się włączyć? Przyczyną może być błąd podczas aktualizacji oprogramowania, brak regularnych aktualizacji lub po prostu systemowa awaria. Aplikacje i programy instalowane z niesprawdzonych źródeł mogą doprowadzić do pojawiania się błędów w systemie czy zainfekowania urządzenia szkodliwymi oprogramowaniami.
Przeczytaj też: Bezpieczny internet na smartfonie – 6 podstawowych zasad >>
Wadliwe aplikacje mogą nadmiernie wykorzystywać zasoby telefonu (np. pamięć podręczną), powodując jego samoczynne wyłączanie się. Pamiętaj, aby zawsze instalować aplikacje ze sprawdzonych źródeł, takich jak Google Play w przypadku telefonów z Androidem i App Store dla systemu iOS.
Sprawdź też: Czy trzeba robić aktualizację w telefonie? Zdecydowanie! Sprawdź, dlaczego >>
-
Problem z kartą SIM, kablem, ładowarką
Powodem, dla którego telefon nie włącza się i zatrzymuje się na logo, mogą być przetarte styki karty SIM i ich nieczytelność dla gniazda. W rezultacie smartfon samoistnie wykonuje resety i wyłącza się. Uszkodzone mogły zostać także złącza ładowania, przez co Twój telefon nie ładuje się poprawnie, a w efekcie nie chce się włączyć.
-
Zalany telefon i inne uszkodzenia mechaniczne
Oczywistym powodem awarii mogą być uszkodzenia mechaniczne, takie jak upadek smartfona, skutkujący stłuczeniem wyświetlacza, zalanie czy zanieczyszczenie piaskiem. Wszystkie uszkodzenia mechaniczne, które sprawiają, że Twój telefon nie chce się włączyć, możesz naprawić, korzystając z usługi Orange Smart Care.
Telefon nie chce się włączyć – co robić?
Zastanawiasz się, co zrobić, gdy telefon nie chce się włączyć? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych kroków, które możesz wykonać, zanim zdecydujesz się oddać telefon do naprawy.
-
Restart – uruchom ponownie smartfon
Prostą rzeczą, którą możesz zrobić, jeśli Twój smartfon nie chce się włączyć, jest wykonanie restartu przy pomocy przycisków. Nie masz dostępu do ekranu smartfona, więc nie możesz go wyłączyć, korzystając z ustawień. Wciśnij odpowiednią kombinację przycisków, by wykonać miękki reset i wyłączyć, a następie włączyć telefon.
W przypadku smartfona z systemem Android wciśnij przycisk uruchamiania telefonu i ściszania głośności.
Jeśli korzystasz z iPhone’a, wciśnij jednocześnie przycisk zasilania i głośności (lub główny przycisk home i zasilania, w zależności od modelu telefonu) do momentu pojawienia się logo Apple.
Przeczytaj również: Miękki reset – kiedy i jak go wykonać? >>
A może to najwyższy czas, żeby wymienić telefon na nowy? Sprawdź modele w naszym sklepie – możesz je kupić w wygodnych ratach 0%!
-
Sprawdź baterię urządzenia, złącza ładowania i akcesoriów
Masz starszy model telefonu? Możesz wyjąć baterię i sprawdzić, czy jej styki lub blaszki nie są zaśniedziałe. Warto wyczyścić złącza ładowania, a po czyszczeniu podłączyć telefon do ładowania na dłuższy czas.
Problemem mogą być też wadliwe złącza ładowania i akcesoriów. Aby sprawdzić, czy doszło do awarii portu, podłącz urządzenie do laptopa. Jeśli otrzymasz komunikat o podłączeniu nowego sprzętu, a Twój telefon się nie włącza, problemem może być awaria złącza ładowania z płytką sub.
Popsute złącze ładowania jest często wynikiem niewłaściwego odłączania kabla od telefonu, co prowadzi do uszkodzenia wtyku do ładowania. Jeśli jest zbyt luźny, a złącze chwieje się po połączeniu ze smartfonem, warto wymienić ładowarkę.
Upewnij się także, że Twój kabel do ładowania i ładowarka są sprawne oraz przetestuj je, ładując inne urządzenie.
Potrzebujesz nowej ładowarki? Sprawdź ofertę w naszym sklepie >>
-
Hard reset, czyli przywrócenie ustawień fabrycznych
Jeśli żadne z prostych rozwiązań (restart urządzenia, sprawdzenie stanu baterii lub jej wymiana, a także naprawa złącz ładowania) nie zadziałały, możesz skorzystać z hard resetu.
Hard reset to inaczej przywrócenie ustawień fabrycznych telefonu, które spowoduje usunięcie wszystkich danych aplikacji oraz zapisanych przez Ciebie plików – zdjęć, filmów, dokumentów itd. Przed zdecydowaniem się na twardy reset należy wykonać kopię zapasową i zapisać wszystkie ważne pliki na laptopie czy dysku zewnętrznym.
Sprawdź też: Twardy reset telefonu – kiedy jest potrzebny i jak go zrobić? >>
-
Problem z oprogramowaniem, wyświetlaczem, płytą główną – udaj się do serwisu
Co zrobić, gdy telefon nie chce się włączyć? Czasami doraźne sposoby nie są wystarczające i warto oddać smartfon w ręce specjalisty – szczególnie jeśli masz podejrzenie, że Twój telefon ma wadliwe oprogramowanie lub problem z wyświetlaczem.
Niektórzy producenci telefonów oferują programy do przywracania oprogramowania i możesz spróbować naprawić awarię na własną rękę. Przykładowo, naprawa iPhone’a odbywa się na laptopie za pośrednictwem programu iTunes.
Elementem, który powoduje najbardziej problematyczne awarie, jest natomiast płyta główna (PCB). Jej naprawa jest dość kosztowna i często rozważana na równi z kupnem nowego telefonu.
Czy wiesz, że…
W ramach Orange Smart Care naprawiliśmy już prawie 300 tys. smartfonów! Pomogliśmy naszym klientom oszczędzić duże kwoty, wydłużyliśmy cykl życia ich urządzeń, a tym samym ograniczyliśmy powstawanie elektrośmieci, zmniejszyliśmy zużycie zasobów naszej planety oraz emisje gazów cieplarnianych.
Pamiętaj: usługą możesz objąć także kupiony w Orange laptop, smartwatch czy tablet.
Dowiedz się więcej: https://www.orange.pl/view/smart-care