Jak postąpić w przypadku kradzieży / uszkodzenia karty SIM?
kradzież / utrata
Krok 1
Przygotuj
-
numer telefonu, który ma zostać zablokowany
-
kod abonencki oraz dane potrzebne do weryfikacji (nazwisko, adres, PESEL)
-
w przypadku zaginięcia karty POP - kod PUK tej karty (jeśli nie pamiętasz kodu PUK sprawdź jak możesz go uzyskać)
Krok 2
- zadzwoń do Orange Biura Obsługi Klienta Indywidualnego *100 z telefonu komórkowego Orange lub 510100100 z innego telefonu (opłata zgodna z cennikiem operatora sieci, z której wykonywane jest połączenie). Z głównego menu wybierz opcję 3, postępuj zgodnie ze wskazówkami lektora i samodzielnie załóż (lub zdejmij) blokadę kradzieżową.
- skorzystaj z Orange On-line, gdzie masz możliwość samodzielnego założenia blokady, wejdź w opcję blokada kradzieżowa i podaj swój numer telefonu oraz kod abonencki.
Krok 3
Wymień kartę
- Udaj się do najbliższego salonu Orange (sieć salonów), w którym zakupisz duplikat karty z dotychczasowym numerem telefonu.
- Opłata za wymianę karty SIM wynosi 25 zł z VAT w ofercie Delfin, Pelikan, Pantera abonament i mix, Orange abonament, Orange mix, Orange POP, Nowe Orange GO, Orange Music Mix, Orange Music na kartę i Zetafon. Informację nt. opłaty za wymianę karty SIM w starszych ofertach znajdziesz w cennikach usług, w sekcji oferty archiwalne.
UWAGA Masz również możliwość zablokowania skradzionego aparatu na podstawie numeru IMEI
Krok 1. Udaj się na posterunek policji w celu spisania protokołu kradzieży. Nie zapomnij dokumentu (np. umowy) gdzie został wpisany numer IMEI . Na jego podstawie policja przygotuje protokół kradzieży.
Krok 2. Z otrzymanym dokumentem przyjdź do salonu Orange. Pracownik salonu pomoże Ci w wypełnieniu odpowiedniego formularza oraz przekaże informacje do Operatora w celu zablokowania numeru IMEI. Informacja o zablokowanym numerze IMEI zostanie przekazana również do pozostałych Operatorów.
uszkodzenie
Jeśli Twoja karta SIM jest uszkodzona konieczne będzie udanie się do salonu Orange (sieć salonów) z kartą SIM i dowodem osobistym. Karta zostanie wymieniona jedynie właścicielowi numeru, czyli osobie, która zawarła z nami umowę.
Twoja karta zostanie bezpłatnie sprawdzona.
Jeśli test karty wykaże:
- wadę ukrytą - to jej wymiana będzie bezpłatna
- wadę mechaniczną (tzn. uszkodzenie karty SIM nastąpiło podczas niewłaściwego użytkowania) to wymiana będzie związana z kosztem 25 zł z VAT. Opłatę uiszczasz w salonie.
Pamiętaj. Zanim udasz się do punktu sprzedaży upewnij się wcześniej, że wybrany przez Ciebie salon dysponuje możliwością przetestowania karty SIM.