Aplikacja WiFi Calling
- oszczędność i kontakt
z bliskimi w jednym
Dlaczego i kiedy warto korzystać z aplikacji WiFi Calling?
Jesteś poza zasięgiem sieci komórkowej
Dzięki WiFi Calling nie musisz już „łapać” sieci komórkowej, stać przy oknie czy wychodzić na balkon. Twój router WiFi staje się częścią sieci Orange.
Jesteś poza granicami Polski
Będąc za granicą, możesz dzwonić z WiFi Calling do domu, a Orange rozliczy Cię jakbyś nadal był w Polsce. Połączenia przychodzące po WiFi również są darmowe. To świetne rozwiązanie uzupełniające dla klasycznego roamingu, zwłaszcza gdy podróżujesz do dalekich krajów.
Jak to działa?
Zainstaluj i włącz usługę
Pobierz aplikację ze sklepu, zainstaluj i włącz usługę.
Kontakty
Z aplikacji masz dostęp do wszystkich swoich kontaktów w telefonie.
Połączenia
Wykonuj polączenia tak, jak do tej pory. Aplikacja zadba o resztę.
Skąd wiem, że korzystam z WiFi Calling
Aplikacja działa w tle. Poznasz to po symbolu aplikacji oraz kluczyka .
Gdy jesteś połączony z WiFi, wszystkie Twoje połączenia zostaną obsłużone przez aplikację.
Dla kogo?
WiFi Calling to rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają smartfona z Androidem (minimum 5.0). Aplikacja sprawia, że gdy tylko połączysz się z WiFi, wszystkie Twoje połączenia odbywają się z wykorzystaniem usługi.
W aplikacji znajdziesz Call Log, książkę adresową oraz dialera. Ale nie musisz zmieniać swoich przyzwyczajeń – możesz nadal korzystać ze swojej ulubionej metody wybierania numerów, aplikacja przechwyci połączenie
Aplikację można w prosty sposób pobrać i zainstalować bezpośrednio ze sklepu Play.
Chcesz wiedzieć więcej o usłudze WiFi Calling?
Najczęściej zadawane pytania
rozwiń sekcję Najczęściej zadawane pytania zwiń sekcję Najczęściej zadawane pytania-
Co to jest WiFi Calling?
WiFi Calling to usługa, dzięki której możliwe jest prowadzenie rozmów telefonicznych nawet przy braku zasięgu sieci komórkowej. Wystarczy, że połączysz swój telefon z dowolnym punktem WiFi dającym dostęp do Internetu i możesz dzwonić i odbierać połączenia, jak do tej pory.
WiFi Calling wykorzystuje nowoczesną technologię VoWiFi (Voice over WiFi), która obok VoLTE jest najnowszym światowym standardem dla sieci telefonii komórkowej czwartej generacji. -
Czego potrzebuję, aby korzystać z WiFi Calling?
Aplikacja została przygotowana na smartfony z systemem operacyjnym Android w wersji 5.0 (lub młodszej). Oznacza to, że praktycznie wszystkie modele telefonów wypuszczone na rynek w 2015 roku i później, powinny sprawnie dogadywać się z aplikacją.
Z praktyki wiemy, że niektóre modele z Androidem 5.0 mogą zawierac błędy bądź pewne niedoskonałości, dlatego też rekomendujemy zainstalowanie najnowszej dostępnej wersji Androida, jaka jest dostępna dla Twojego telefonu. -
Otrzymuję komunikat, że "aplikacja nie jest Ci potrzebna ". I co teraz?
Niektóre modele telefonów mają standard VoWiFi wbudowany przez producenta w oprogramowanie systemowe. Na takich modelach aplikacja nie powinna być instalowana, aby uniknąć błędów sieciowych – dlatego wprowadziliśmy takie ograniczenie.
Aby korzystać z WiFi Calling wbudowanego w telefon, upewnij się, że masz zainstalowana najnowszą wersję systemu operacyjnego.
Aktualną listę modeli wspierających WiFi Calling można znaleźć pod adresem www.orange.pl/wificalling -
Jakie warunki muszą być spełnione, abym skorzystał z aplikacji WiFi Calling?
Aby móc korzystać z WiFi Calling za pośrednictwem aplikacji, należy:
- mieć telefon z Androidem 5.0 lub nowszym,
- być zalogowanym do punktu WiFi z bezprzewodowym dostępem do Internetu.
W trakcie pierwszego uruchomienia aplikacji, tuż po jej zainstalowaniu, następuje proces aktywacji usługi WiFi Calling w systemach Orange. Dzieje się tak tylko raz. Potem wystarczy już tylko połączyć się z usługą, gdy telefon mamy zalogowany do sieci Wi-Fi.
Klienci Orange korzystający z ofert abonamentowych oraz na kartę mają możliwość korzystania z WiFi Calling pod warunkiem spełnienia powyższych warunków. Klienci korzystający z ofert Mix nie mogą korzystać z WiFi Calling. -
Jak skonfigurować domowy router pod WiFi Calling?
Aby uniknąć blokowania usługi WiFi Calling należy upewnić się, że w domowym routerze odblokowane są:
- protokół UDP, porty 500 i 4500
- adresy usługi widoczne są pod nazwą domenową:
epdg.epc.mnc003.mcc260.pub.3gppnetwork.org -
No fajnie, a ile to wszystko kosztuje?
Korzystanie z usługi WiFi Calling nie różni się od zwykłego korzystania z telefonu w sieci komórkowej. Połączenia wychodzące są rozliczane zgodnie z posiadanym planem taryfowym a połączenia przychodzące są darmowe.
-
A co, gdy wyjadę za granicę?
Usługa WiFi Calling staje się wyjątkowo przydatna, gdy jesteśmy za granicą. Po połączeniu się z lokalnym punktem Wi-Fi zostaniemy rozliczeni w następujący sposób:
- połączenia na numery komórkowe i stacjonarne w Polsce – jak połączenia krajowe
- połączenia przychodzące – są darmowe
- połączenia na numery międzynarodowe - zostaną rozliczone zgodnie z cennikiem połączeń międzynarodowych, realizowany z Polski na numery zagraniczne.
Ze względu na niższe koszty WiFi Calling to idealne rozwiązanie do wykonywania połączeń za granicą. Będą one rozliczane tak jakby były wykonane z Polski.- Po czym poznam, że dzwonię przez WiFi Calling?
Aplikacja WiFi Calling pracuje ciągle w tle. Gdy tylko połączymy swój telefon z punktem Wi-Fi, aplikacja automatycznie kontaktuje się z siecią Orange i od tej pory wszystkie połączenia (przychodzące i wychodzące) realizowane są za jej pośrednictwem. Możliwość korzystania z WiFi Calling zostanie oznaczone przez pojawienie się dwóch ikonek na górnym pasku wyświetlacza telefonu.
.
Ikonka kluczyka oznacza, że zestawione zostało bezpieczne połączenie z siecią Orange. Ikonka aplikacji – informuje o tym, że możemy korzystać z WiFi Calling.- Co się stanie, gdy stracę łączność WiFi?
Jakość połączenia realizowanego przez WiFi Calling silnie zależy od jakości sygnału WiFi. Dlatego też w pomieszczeniach, gdzie może znajdować się wiele jednocześnie działających punktów WiFi, np. w blokach mieszkalnych, w galeriach handlowych, w urzędach czy biurach, zalecamy prowadzenie rozmów po WiFi znajdując się możliwie blisko routera, do którego jesteśmy podłączeni.
W przypadku, gdy znajdziemy się na granicy sygnału WiFi aplikacja poinformuje nas o tym wibrowaniem oraz usłyszymy pogorszenie jakości prowadzonej rozmowy. Należy wtedy zbliżyć się do punktu Wi-Fi, aby poprawić jakość łącza.
Jeśli zaś wyjdziemy z zasięgu Wi-Fi, połączenie WiFi Calling zostanie przerwane.- Czy mogę dzwonić na Numery Alarmowe?
Tak.
Jeżeli telefon będzie znajdował się w zasięgu sieci komórkowej, po wybraniu numeru alarmowego aplikacja przełączy się z Wi-Fi do sieci komórkowej, aby tam zrealizować połączenie alarmowe. Dzięki temu będziemy możliwe jest przekierowanie takiego połączenia do najbliższego centrum alarmowego.- Jakie są ograniczenia w korzystaniu z usługi WiFi Calling?
Istnieje kilka przypadków, które niestety wykluczają możliwość korzystania z usługi WiFi Calling. Należą do nich:
- klienci ofert typu Mix nie mogą korzystać z usługi w całości
- klienci ofert na kartę nie mogą korzystać z WiFi Calling za granicą
- klienci poniższych usług dodatkowych, nie mogą korzystać z WiFi Calling:
- Nowa Orange Strefa
- Dodatkowa Karta SIM
- Strefa Stacjonarna
- Ekstra Strefa Firmowa
- Orange Ekstra Numer- Aktualna lista telefonów zgodnych z usługą WiFi Calling w Orange
Poniżej znajduje się lista modeli telefonów, które umożliwiają korzystanie z usługi WiFi Calling:
- Samsung Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge (Orange + open market)
- Samsung Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge (Orange + open market)
- Samsung Galaxy S8 i Galaxy S8+ (Orange + open market)
- Samsung J3 2017 (Orange + open market)
- Samsung J5 2017 (Orange + open market)
- Samsung J7 2017 (Orange + open market)
- Samsung A3 2017 (Orange + open market)
- Samsung A5 2017 (Orange + open market)
- Samsung Note 8 single SIM (Orange)
- Samsung XCover 4 (Orange)
- iPhone seria: 6, 7, 8, X, SE
- Sony Xperia XZ Premium
- LG G6
- LG K10 2017 (Orange)
- LG Q6 (Orange)
- Po czym poznam, że dzwonię przez WiFi Calling?