Blokada usług
elektronicznych
firm zewnętrznych

Z dniem 24.08.2020 r. Orange wprowadził zmiany w zarządzaniu usługami elektronicznymi, wprowadzając możliwość ograniczenia dostępu do usług świadczonych przez firmy współpracujące z Orange, których nabycie realizowane jest przy użyciu metody płatności „Zamów z Orange” lub „Dolicz do rachunku”.

Zobacz wideo

Co to jest blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych?

Klient (zarówno klient indywidualny oraz biznesowy), który włączy na swoim numerze mobilnym taką blokadę, nie będzie mógł zakupić za pomocą metody płatności „Zamów z Orange” i „Dolicz do rachunku” żadnych usług elektronicznych od firm zewnętrznych z którymi Orange współpracuje. W szczególności nie będzie mógł doliczyć do faktury Orange biletu komunikacji miejskiej, prenumerat czasopism, e-booków, audiobooków, gier i aplikacji w sklepach takich jak: App Store, Google Play czy Microsoft.

Czym się różni blokada usług elektronicznych od Blokady usług
elektronicznych firm zewnętrznych?

Blokada usług elektronicznych blokuje zarówno dostęp do możliwości zakupu usług elektronicznych świadczonych przez firmy współpracujące z Orange jaki i własne usługi dostarczane przez operatora. Klienci, którzy mają włączona blokadę usług elektronicznych po dn.24.08.2020 będą dalej mieli ją aktywną, w dotychczasowym zakresie. Klient może w każdym czasie wyłączyć tą blokadę, ale po jej wyłączeniu nie będzie mógł ponownie jej aktywować w dotychczasowym zakresie. Możliwa będzie aktywacja Blokady usług elektronicznych firm zewnętrznych.

Blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych uniemożliwia płatność z udziałem operatora za zakup usług elektronicznych świadczonych przez firmy trzecie współpracujące z Orange, natomiast umożliwia zakupienie usług świadczonych przez Orange.

Różnice pomiędzy Blokadą usług elektronicznych a Blokadą usług elektronicznych firm zewnętrznych obrazuje poniższa tabela.

Czy będę mógł ponownie założyć blokadę usług elektronicznych?

Nie. Od 24.08.2020 r. klienci Orange mogą aktywować blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych, dotyczącą usług „Zamów z Orange” i „Dolicz do rachunku”. W związku z tym po tej dacie nie jest już możliwe aktywowanie blokady usług elektronicznych dotyczącej wszystkich usług. Pamiętaj, że jeżeli dezaktywujesz blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych, to jej ponowna aktywacja nie będzie możliwa.


Usługa/serwis:
Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych firm
zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Google Play
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Microsoft Store
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
App Store
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
OLX.pl
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Badoo
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Chomikuj.pl
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
SKYCASH
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
CDA.pl
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Serwis firmy zewnętrznej

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Otomoto.pl
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Obszar Gier
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Nawigacja Orange
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
CyberTarcza
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Chroń Dzieci w Sieci
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Gdzie Jest Dziecko
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Zabezpiecz PESEL
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:
Usługa/serwis:

Usługa Orange

Przykładowe serwisy lub usługi Orange:
Pakiet bezpieczeństwa
Blokada usług elektronicznych:
Blokada usług elektronicznych
firm zewnętrznych:

Jakich usług blokada usług elektronicznych firm
zewnętrznych nie blokuje?

  • Nawigacja Orange
  • Obszar Gier
  • CyberTarcza
  • Oko na Dom
  • Chroń Dzieci w Sieci
  • Gdzie Jest Auto
  • Znajdźmy się
  • Zabezpiecz PESEL
  • Gdzie Jest Dziecko
  • Pakiet bezpieczeństwa

Jak włączyć blokadę firm zew.?

Blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych można włączyć:

  • w Salonie Orange
  • logując się na stronie orange.pl
  • w aplikacji Mój Orange w sekcji Kontrola wydatków

Jak wyłączyć blokadę firm zew.?

Blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych można wyłączyć:

    • w Salonie Orange
    • logując się na stronie orange.pl
    • w aplikacji Mój Orange w sekcji Moje aktywne usługi

Ile kosztuje?

Włączenie/wyłączenie oraz utrzymanie usługi blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych jest bezpłatna.

FAQ

Co się dzieje jak wyłączę blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych lub blokadę usług elektronicznych i będę chciał/-a zakupić bilet komunikacji miejskiej?


Zakup np.: biletu komunikacji miejskiej w takim przypadku będzie możliwy przy wykorzystaniu metody płatności „Dolicz do rachunku”



Co się dzieje jak mam włączoną blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych i chcę zakupić aplikację w sklepie Google Play?


Zakup aplikacji przy wykorzystaniu metody płatności ”Dolicz do rachunku” nie będzie możliwy.



Co się dzieje jak mam włączoną blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych i chcę zakupić usługę CyberTarcza?


Zakup usługi Orange którą jest CyberTarcza będzie możliwy. Opłata z usługę zostanie doliczona do rachunku telefonicznego.



Jak zablokować wszystkie usługi elektroniczne?


Klient, który nie chce korzystać z usług elektronicznych zarówno tych świadczonych przez Orange jak i jej partnerów, może włączyć usługę Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne i wstawić kwotę 1 zł. Wyłączenie to może zlecić przez chat Orange lub po zalogowaniu się do swojego konta na orange.pl, wejdź w Pakiety i usługi -> Kontrola wydatków- > Limit indywidualny na Usługi Elektroniczne.



Czy mogę mieć na kilku swoich numerach w ramach jednego konta włączoną blokadę usług elektronicznych oraz blokadę usług elektronicznych firm zewnętrznych?


Na jednym numerze mobilnym można mieć tylko jedną blokadę. Jeśli na koncie klienta jest kilka numerów mobilnych to jest możliwe by na każdym z nich była inna blokada: blokada usług elektronicznych (założona do dn. 23.08.2020 r) lub blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych.