Wdrożenia w praktyceWydarzenia
Digital Business

Hurtownia internetowa usprawniła sprzedaż u dystrybutora napojów

  • Klient: firma dystrybucyjna
  • Branża: FMCG

O Kliencie

Firma zajmuje się dystrybucją napojów i posiada 10 centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni magazynowej około 15 tys. m2. Dysponuje flotą 80 samochodów dostawczych i ciężarowych. Oferuje ponad 1000 produktów i sprzedaje je do ponad 5000 klientów.

Wyzwania

Firma dystrybucyjna ma rozbudowaną sieć handlowców. Odwiedzali oni klientów osobiście,
a zamówienia wpływały też drogą mailową lub telefoniczną. Obniżało to efektywność pracy handlowców i ograniczało potencjał sprzedażowy firmy. Pojawiła się konieczność automatyzacji procesów i stworzenia w pełni funkcjonalnej platformy do zakupów, przeznaczonej dla sektora B2B.

Rozwiązanie

Uruchomienie hurtowni internetowej opartej na silniku PrestaShop obejmowało:
▪︎ wdrożenie silnika sklepu internetowego,
▪︎ integrację z programem magazynowo-księgowym klienta,
▪︎ wdrożenie reguł cen hurtowych.

Elementy hurtowni:
▪︎ front-end – do prezentacji sklepu użytkownikowi,
▪︎ back-end – do przetwarzania złożonych zamówień,
▪︎ silnik bazodanowy – do przechowywania i zarządzania danymi magazynowymi hurtowni.

Rozwiazania

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pobierz PDF

Korzyści biznesowe

Dzięki platformie wdrożonej przez Orange wspólnie
z DigitLabs powstał nowy kanał sprzedaży oraz komunikacji z klientami i zlikwidowane zostały koszty ręcznie wpisywanych zamówień. Integracja hurtowni
z systemem księgowo-magazynowym usprawniła działanie sklepu poprzez:
▪︎ szybki automatyczny dostęp do danych dla handlowców i klientów (konta, salda),
▪︎ zastosowanie indywidualnych promocji,
▪︎ automatyczne powiadomienia.

Usługi powiązane

  • E-commerce, czyli handel elektroniczny, to szerokie pojęcie obejmujące elektroniczną sprzedaż usług i towarów.

    E-commerce

Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy
o Twoim biznesie

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, zaproponujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.