Bank zdecydował się na wdrożenie usługi Integrated Computing od Integrated Solutions na bazie Data Center Orange. W porównaniu z własną inwestycją rozwiązanie to okazało się korzystniejsze. Zapewniło skalowalność, niezawodność i wysokie bezpieczeństwo danych.
Bank korzysta z puli zasobów Wirtualnego Centrum Danych oraz samoobsługowego Panelu Klienta zbudowanego na bazie vCloud Director firmy VMware. Wirtualne Centrum Danych jest połączone z lokalizacjami banku za pomocą dostarczanych przez Orange usług WAN MPLS i Biznesowy VPN.
W efekcie bank uruchomił w chmurze cztery kluczowe aplikacje. Zespół administratorów banku we własnym zakresie administruje systemami operacyjnymi oraz oprogramowaniem. Usługa jest objęta SLA na poziomie 99,95%.
Wdrożone rozwiązanie to przede wszystkim brak kosztów inwestycyjnych w infrastrukturę serwerową. Dzięki temu budżet IT banku nie jest obciążony kosztami związanymi z zakupem sprzętu i jego utrzymaniem, oraz wyposażeniem całej serwerowni w infrastrukturę wspomagającą – klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, gaśnicze, alarmowe itp. Bank nie musi też zatrudniać specjalistów do administrowania i utrzymania platform sprzętowych.
dyrektor ds. infrastruktury, Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej