FAQ
Zaloguj się
Powrót   Dyspozycje

Transfer środków na rachunek Pracowniczego Programu Emerytalnego Orange Polska

1. Warunki dokonania transferu środków

Uczestnik może dokonać transferu środków do Programu z innego Pracowniczego Programu Emerytalnego („PPE”) lub z Indywidualnego Konta Emerytalnego („IKE”), których jest uczestnikiem.

Transferu środków na rachunek w Programie można także dokonać z Pracowniczego Programu Kapitałowego („PPK”), którego uczestnikiem był zmarły:
• małżonek uczestnika Programu,
• w stosunku do którego uczestnik Programu posiada status osoby uprawnionej; za osobę uprawnioną uważa się uposażonego albo spadkobiercę.

2. Zasady dokonania transferu

Transfer środków na rachunek uczestnika w Programie:
• z PPE, którego jest uczestnikiem, dokonywany jest na zasadach określonych w Ustawie o pracowniczych programach emerytalnych.
• z IKE tego uczestnika, dokonywany jest na zasadach określonych w Ustawie o indywidualnych kontach emerytalnych i indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego.
• z PPK zmarłego małżonka uczestnika PPK lub zmarłego, w stosunku do którego uczestnik Programu posiada status osoby uprawnionej, dokonywana jest na zasadach określonych w Ustawie o pracowniczych planach kapitałowych.

Jeżeli warunkiem dokonania transferu jest przedstawienie przez uczestnika potwierdzenia przystąpienia do Programu, uczestnik może wystąpić do Pracodawcy prowadzącego Program z wnioskiem o wydanie takiego potwierdzenia. Wniosek o wydane takiego potwierdzenia należy przekazać na adres mailowy Program.Emerytalny@orange.com. Potwierdzenie wydawane jest na formularzu Potwierdzenie przystąpienia do Programu (PU).

3. Informacje dodatkowe

Wyplata transferowa z innego PPE do Programu możliwa jest dopiero po ustaniu zatrudnienia u pracodawcy prowadzącego PPE; warunek ten nie ma zastosowania w przypadku likwidacji PPE. W przypadku Wypłaty transferowej z IKE uczestnika na rachunek w Programie, przekazane środki są traktowane jako środki pochodzące ze składki dodatkowej.

Przeczytaj również