1. Warunki dokonania Wypłaty transferowej
Wypłata transferowa środków zgromadzonych przez uczestnika na rachunku w Programie może być dokonana:
• do innego PPE, którego uczestnikiem jest uczestnik Programu,
• na IKE uczestnika,
• na IKE osoby uprawnionej, w przypadku śmierci uczestnika (osobą uprawnioną jest osoba uposażona wskazana przez uczestnika lub spadkobierca uczestnika).
Uczestnik Programu nie może dokonać wypłaty transferowej, jeżeli jest zatrudniony u Pracodawcy prowadzącego Program. Złożenie wniosku o Wypłatę transferową jest równoznaczne z wypowiedzeniem udziału w Programie.
2. Sposób dokonania Wypłaty
W ramach Wypłaty transferowej można wypłacić całość środków zgromadzonych na rachunku uczestnika. Nie można dokonać wypłaty transferowej w ratach.
3. Dokumenty niezbędne do dokonania Wypłaty transferowej
Wszystkie dyspozycje związane z dokonaniem Wypłaty transferowej realizowane są za pośrednictwem Wydziału Obsługi Kadrowej Orange Polska S.A. Warunkiem dokonania Wypłaty jest złożenie przez uczestnika, który rozwiązał umowę o pracę z pracodawcą prowadzącym Program, lub przez osobę uprawnioną, prawidłowo wypełnionej i podpisanej Dyspozycji Wypłaty Transferowej (TW) wraz z wymaganymi dokumentami.
Dyspozycja może być przesłana w postaci:
• papierowej na adres: Orange Polska S.A., Wydział Obsługi Kadrowej, ul. Żelazna 2, 40-851 Katowice, albo
• elektronicznej pozwalającej na utrwalenie oświadczenia woli na trwałym nośniku (scan lub zdjęcie podpisanej Dyspozycji) na adres: Program.Emerytalny@orange.com
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do dokonania Wypłaty transferowej przesyłane są w formie papierowej (oryginał albo poświadczona notarialnie kopia) lub w formie elektronicznej (dokument wystawiony elektronicznie albo poświadczona notarialnie elektroniczna kopia dokumentu wystawionego w formie papierowej). Dla ułatwienia ewentualnego kontaktu i przyspieszenia procesu obsługi wniosku uczestnik lub uprawniony powinien wskazać numer telefonu do kontaktu.
Dokumenty, które należy dołączyć do Dyspozycji Wypłaty Transferowej (TW):
w przypadku Wypłaty transferowej do PPE
w przypadku Wypłaty transferowej na IKE uczestnika Programu
w przypadku Wypłaty transferowej na IKE osoby uposażonej
w przypadku Wypłaty transferowej na IKE spadkobiercy
4. Termin dokonania Wypłaty transferowej
Wypłata transferowa dokonywana jest w terminie nie dłuższym niż 1 miesiąc od dnia doręczenia Dyspozycji wraz z dokumentami do Wydział Obsługi Kadrowej Orange Polska S.A. Wypłat transferowych dokonuje się 3 razy w miesiącu, po wycenie wartości jednostki rozrachunkowej obowiązującej na dzień tej Wypłaty.
5. Informacje dodatkowe
Wniosek uczestnika Programu lub osoby uprawnionej o dokonanie Wypłaty podlega weryfikacji przez Wydział Obsługi Kadrowej Orange Polska S.A. W przypadku, gdy:
• wniosek o dokonanie Wypłaty transferowej został złożony prawidłowo i wnioskodawca spełnia warunki ustawowe pozwalające na Wypłatę transferową,
• wniosek (wraz z dokumentami) jest przesyłany niezwłocznie do Agenta Transferowego, który zajmuje się realizacją Wypłaty transferowej,
• wniosek o dokonanie Wypłaty transferowej został złożony nieprawidłowo (np. nie zostały załączone odpowiednie dokumenty), Wydział Obsługi Kadrowej Orange Polska S.A. niezwłocznie informuje wnioskodawcę o stwierdzonych nieprawidłowościach i wzywa do uzupełnienia Wniosku,
• wnioskodawca nie spełnia warunków ustawowych pozwalających na dokonanie Wypłaty, Wydział Obsługi Kadrowej Orange Polska S.A. informuje o tym wnioskodawcę.
Osoba dokonująca Wypłaty transferowej na IKE lub do innego PPE nie ponosi żadnych kosztów z tego tytułu.
W przypadku wypłaty transferowej do IKE, a następnie wypowiedzenia umowy z IKE, kwota zwróconych środków zostanie pomniejszona o podatek od zysków kapitałowych oraz o kwotę równą 30% sumy składek podstawowych wpłaconych wcześniej do PPE (która zostanie przekazana do ZUS). IKE będzie mogło pobrać także dodatkowe opłaty.